کد خبر : 264715
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
-

وزرای خارجه انگلیس، ایتالیا و کانادا گفت‌وگو کردند

وزرای خارجه انگلیس، ایتالیا و کانادا گفت‌وگو کردند

وزیر خارجه انگلیس درباره مقابله با تروریسم با وزیر خارجه ایتالیا و درباره آزادی رسانه با همتای کانادایی‌اش گفتگو کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گفتگوی بین دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس با همتایانش از ایتالیا و کانادا در حاشیه نشست گروه هفت در لندن انجام شد.

راب درباره مساله مبارزه با تروریسم با لوئیجی دی‌مایو، وزیر خارجه ایتالیا صحبت کرد و همچنین گفتگویی با مارک گارنو، همتای کانادایی‌اش درباره آزادی رسانه‌ای داشت.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد: وزرای خارجه این سه کشور درباره همکاری در طیف گسترده‌ای از مسائل دو جانبه و جهانی از جمله اهمیت ائتلاف جهانی در مقابله با داعش و مواجهه با تهدید تروریسم از شمال آفریقا تا منطقه ساحل و همچنین مذاکرات در جریان سازمان ملل برای حل مساله قبرس صحبت کردند.

وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای جداگانه همچنین اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور با همتای کانادایی‌اش دیدار کرد و به تبادل دیدگاه‌ها در امور مختلف از جمله آزادی بیان پرداخت.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: در جریان دیدار صورت گرفته، وزیر خارجه انگلیس همچنین بر همکاری نزدیک انگلیس با کانادا به عنوان یک نیروی خوب در جهان تاکید و درباره همکاری بین دو کشور در زمینه آموزش و تحصیل دختران،‌ آزادی رسانه‌ای و بازداشت‌های خودسرانه گفتگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس همچنین آمده،‌ وزرای خارجه سه کشور همچنین درباره واکنش جهانی به پاندمی کرونا و همکاری دو جانبه در زمینه تجارت و امنیت گفتگو داشتند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 15 =