کد خبر : 264605
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۵
-

تولید هزار و ۶۲۵ تن گوشت مرغ گرم در گلوگاه

تولید هزار و ۶۲۵ تن گوشت مرغ گرم در گلوگاه

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: در فروردین ماه سال جاری ۱۶۲۵ تن گوشت مرغ گرم آماده طبخ در مرغداریهای این شهرستان تولید شد.

به گزارش عصرقائم، مهدی باباجانی در گفت‌وگو ، با اشاره به اینکه شهرستان گلوگاه دارای ۵۶ واحد مرغداری گوشتی مجاز است،عنوان کرد: در فروردین ماه سال جاری  بیش از۱۶۲۵ تن مرغ گرم آماده طبخ در مرغداریهای این شهرستان تولید و به بازار داخلی و خارج از استان ارسال شد.

وی افزود: با افزایش دوره پرورش مرغ از ۴۵ روز به بالاتر مصرف دان و هزینه‌های تولید نیز بیشتر می شود بنابراین فرهنگ سازی مصرف مرغ با اندازه استاندارد، یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بابیان اینکه بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، درج قیمت مرغ به قیمت مصوب بر روی بسته بندی در کشتارگاه‌ها الزامی است. افزود: مصرف ۱۰۰ گرم گوشت مرغ، حدود ۶۰ درصد نیاز بدن به پروتئین را تامین می نماید،گوشت مرغ همچنین یک منبع خوب سلنیوم می‌ باشد که برای سلامتی انسان اهمیت ویژه و اساسی دارد.

بابا جانی ادامه داد : برای بهبود بهره وری آب در عرصه‎های کشاورزی، کانال‌ آبیاری لاینینگ با حجم عملیات ۸۸۵ متر با اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان گلوگاه احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه افزود: این کانال ها در روستاهای ولمازو ، تیرتاش و مراسک احداث شد.

وی در خصوص مزایای اجرای این طرح، گفت: حفاظت و نگهداری از کانال‌ها و عدم لایروبی هر ساله آنان، کاهش هزینه های سرمایه ای، سرعت در انتقال آبدهی، کاهش اتلاف آب در کانال‌ها، استفاده از زمین‌های بیشتر برای آبیاری و کاهش مصرف آب از مزاياي اجرای طرح کانال بتنی لاینینگ است.

این مسئول تصریح کرد: افزایش عملکرد محصول موجب بالا رفتن توان اقتصادی بهره‌برداران و گامی مهم در جلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرها خواهد بود.

باباجانی در ادامه عنوان کرد: بمنظور كنترل بيماريهاي قارچی گندم تاكنون در  بیش از ۵۶۰۰ هكتار از مزارع گندم این شهرستان مبارزه شيميايي با انواع قارچكشهاي توصيه شده انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با اشاره به سطح هفت هزار و ۵۰ هکتاری گندم در سال جاری در این شهرستان گفت : بیش از ۸۰ درصد از این مزارع بر علیه بیماریهای قارچی مبارزه شیمیایی شده است.

وی در پایان  با اشاره به شرایط آب و هوایی و پایان مرحله رشدی گندم و احتمال بروز بیماری های قارچی خاطرنشان کرد: در بیش از نیمی از این اراضی مبارزه شیمیایی مجدد خواهیم داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − یازده =