کد خبر : 264524
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۳۰
-

تحرکات سازمان ملل، بین‌المللی و منطقه‌ای برای خاتمه دادن به جنگ یمن

تحرکات سازمان ملل، بین‌المللی و منطقه‌ای برای خاتمه دادن به جنگ یمن

منابع به شبکه المیادین گفتند، اجماعی بین‌المللی و منطقه‌ای برای حذف قطعنامه ۲۲۱۶ درباره یمن وجود دارد. این منابع تاکید کردند، این ابتکار عمل منطقه‌ای و بین‌المللی از همه طرف‌های سیاسی و نظامی یمن خواهد خواست وارد مذاکرات شوند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از منابع ویژه، آنها در روز دوشنبه از تحرکات سازمان ملل، دیگر طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای پایان دادن به بحران یمن و توقف جنگ خبر دادند.

این منابع افزودند: اجماعی درباره حذف قطعنامه ۲۲۱۶ درباره یمن و جایگزینی آن با قطعنامه‌ای تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل وجود دارد.

منابع اشاره کردند، رایزنی‌های سازمان ملل در خصوص بررسی چارچوب جایگزین قطعنامه ۲۲۱۶ است که بر توقف جنگ و ازسرگیری روند سیاسی میان طرف‌های یمنی تاکید دارد.

به گفته منابع، قطعنامه جدید بین‌المللی و سازمان ملل از همه طرف‌های سیاسی و نظامی یمن خواهد خواست وارد مذاکرات شوند. این قطعنامه عملا صفحه عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن را خواهد بست و در این راستا در حال حاضر رایزنی‌ها بر بررسی چارچوبی جایگزین هادی تمرکز دارند.

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت دولت صنعا در مذاکرات روز پنج‌شنبه تاکید کرد: هر سخنرانی مثبتی در قبال یمن منوط به اجرای عملی لغو محاصره و اولویت دادن به کمک‌های انسان دوستانه به عنوان مسائل مورد نظر برای پاسخ‌گویی به نیازهای تمام ملت یمن است.

پیشتر محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز درباره مواضع محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفته بود، اظهارات او مورد توجه هستند اما بین یمنی‌ها اختلافی نیست بلکه اختلاف با کشورهای متخاصم آمریکا، انگلیس، عربستان، امارات و هم‌پیمانان‌شان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + هشت =