کد خبر : 264539
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

کلمبیا، گروه‌های مسلح را مسئول اعتراضات خشن می‌داند

کلمبیا، گروه‌های مسلح را مسئول اعتراضات خشن می‌داند

وزیر دفاع کلمبیا، گروه های مسلح غیرقانونی را مسئول و مقصر غارت و خرابکاری در جریان پنج روز اعتراضات خیابانی در این کشور می‌داند اما نگفت که چه تعداد معترض کشته شدند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، اعتراضات در کلمبیا در روزهای اخیر با هدف خروج از اصلاحات مالیاتی پیشنهاد شده از سوی دولت ایوان دوکو، رئیس جمهوری کلمبیا برگزار شد؛ دوکو روز یکشنبه گفت که پارلمان این کشور پیشنهاد را پس گرفته است.

اعتراضات روز دوشنبه در بوگوتا، پایتخت و سایر شهرهای کلمبیا از سرگرفته شد و راه‌های اصلی در برخی از مناطق کشور از سوی معترضان مسدود شد.

دیه‌گو مولانو، وزیر دفاع کلمبیا در یک نشست خبری با اعلام اینکه آنهایی که دست به خشونت زدند، آنهایی نبودند که اعتراضات را به صورت صلح آمیز برگزار کردند، گفت: کلمبیا با تهدیدهای خاصی از سوی سازمان‌های جنایتکاری روبروست که در این اقدامات خشونت آمیز دست داشتند.

وی برای تایید این مساله داده‌های سازمان اطلاعات کلمبیا را نقل کرد اما جزئیات را ذکر نکرد.

وی افزود، گروه‌های خشن از سوی چریک‌های چپ گرای ارتش آزادی بخش ملی ELN و چریک‌های سابق فارک تامین شده و سازمان یافته هستند. ما بابت آنهایی که جانشان را در جریان این اقدامات خشن از دست دادند،‌ متاسفیم.

وزیر دفاع کلمبیا از اعلام تعداد کشته ها در جریان این اعتراضات امتناع کرد و گفت، دفتر دادستان کل کشور در حال بررسی این مساله است.

یکی از مقام‌های حقوق بشر ملی کلمبیا اعلام کرده که ۱۸ غیرنظامی و یک افسر پلیس در جریان این درگیری‌ها کشته شده و دفتر دادستانی نیز روز یکشنبه اعلام کرد که در حال بررسی ارتباطات بین اعتراضات و کشته شدن ۱۴ تن است.

یک گروه حقوق بشری نیز گزارش کرد که بیش از ۲۰ تن کشته شدند.

یک اتحادیه بزرگ در کلمبیا نیز در پیامی توئیتری نوشت، روز چهارشنبه و در اعتراض به اصلاحات بخش سلامت دست به اعتصاب سراسری می‌زند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 14 =