کد خبر : 264618
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
-

اولین “پژوهشکده سالمندی” و پژوهشکده “سیاستگذاری توانبخشی” ایجاد می‌شود

اولین “پژوهشکده سالمندی” و پژوهشکده “سیاستگذاری توانبخشی” ایجاد می‌شود

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با تاکید بر این که باید در انتخابات، مشارکت داشته و به وظیفه خودمان عمل کنیم، خطاب به اعضای هیات علمی یادآور شد: تاسیس اولین پژوهشکده سیاستگذاری توانبخشی، اولین پژوهشکده سالمندی و متولی‌گری شبکه تحقیقات اجتماعی کشور در برنامه دانشگاه است و از این به بعد، ماموریت‌های دانشگاه، ملی است و انتظار است که اساتید نیز در تحقق آنها همکاری و مشارکت داشته باشند.

به گزارش عصرقائم، دکتر حمیدرضا خانکه در مراسم سالروز گرامی‌داشت مقام ” استاد” که در جمع معاونان و اعضای هیات علمی این دانشگاه به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد، در بخشی از سخنان خود به موضوع انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و افزود: شرکت در انتخابات، یک حق است و بعد، یک وظیفه است و باید از حقی که سالها برای آن مبارزه شد، استفاده کنیم. چرا که کشور مال ماست و همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، باید انتخاب اصلح داشته باشیم و به برنامه و سوابق، رای بدهیم.

وی تصریح کرد: معاونت دانشجویی با همراهی دانشجویان و همه اعضای هیات علمی در این مهم مشارکت کنند و با مشارکت حداکثری نشان بدهیم که کشور مترقی و بالنده ای داریم و لایق مردم سالاری دینی نیز هستیم.

دکتر خانکه شهادت امیرالمومنین علی (ع)، اعجاز آفرینش را تسلیت گفت و زندگی ایشان را الگویی نه تنها برای مسلمانان، بلکه مورد توجه دیگر ادیان و بهره گیری از زندگی آن بزرگوار دانست.

وی  با ارج نهادن بر مقام استاد، معلمی را برای خود افتخار دانست و افزود: من با تمام وجود به این شغل علاقه دارم و چه چیزی بهتر از اینکه ما در یک محیط دانشگاهی کار می‌کنیم و برای آموزش و پرورش جوانان کشورمان تلاش می‌کنیم.

دکتر خانکه با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در کشور که از یک سال پیش، شیوه زندگی مردم را تغییر داد و گروه های مختلف جامعه را متاثر کرد، گفت: طی یک سال گذشته همه مردم در سختی بودند و خانواده ها یا مستقیما با بیماری و آسیب های روانی و اجتماعی آن روبه رو بوده و یا شاهد مشکلات در میان بستگان خود بودند.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی تاکید کرد: مهمترین وظیفه دانشگاه، آموزش است. چرا که افرادی تربیت می شوند تا در آینده، کشور را توسعه بدهند و با توجه به اهمیت نقش معلمان و اساتید، شغل معلمی تعطیلی ندارد، همانطور که طی یک سال گذشته معلمان و اساتید شبانه روز در خدمت دانشجویان بودند و با سختی دست از آموزش برنداشتند، و برای تولید شواهد علمی، به فعالیت های پژوهشی نیز پرداختند که جای تقدیر دارد.

وی از دو ماموریت دانشگاه در دو حوزه “توانبخشی” و ” سلامت اجتماعی” نام برد و گفت: این انتظار از دانشگاه ما است که در سیاستگذاری توانبخشی فعالیت کند. ضمن آنکه با تغییر نام دانشگاه و پررنگ شدن ماموریت دانشگاه در حوزه سلامت اجتماعی، از ۲۸ اسفندماه گذشته از سوی مقام عالی وزارت بهداشت، مسئولیت رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹ به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی سپرده شد تا عوامل اجتماعی مؤثر بر بحران کرونا مورد بررسی قرار گرفته و شواهد علمی جهت سیاستگذاران و برنامه ریزان تولید شود.

تاسیس اولین پژوهشکده سیاستگذاری توانبخشی و اولین پژوهشکده سالمندی
متولی‌گری شبکه تحقیقات اجتماعی کشور در برنامه دانشگاه

دکتر خانکه با اشاره به اینکه تاسیس اولین پژوهشکده سیاستگذاری توانبخشی، اولین پژوهشکده سالمندی و متولی‌گری شبکه تحقیقات اجتماعی کشور در برنامه دانشگاه است، خطاب به اعضای هیات علمی تصریح کرد: از این به بعد، ماموریت‌های دانشگاه، ملی است و انتظار است که اساتید نیز در تحقق آنها همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی، مروری بر فعالیت های معاونت درمان طی ماه‌های اخیر داشت و گفت: حوزه درمان در دوره کرونا، سربلند بوده و از طریق راه اندازی بخش های درمان کرونا در مرکز روانپزشکی رازی، تهیه تجهیزات سی تی اسکن و اکسیژن ساز و اجرای منظم و گسترده برنامه واکسیناسیون کرونا در مراکز درمانی و پوشش بالای ۹۵ درصدی این برنامه، به وظیفه خود بخوبی عمل کرده است. با تلاش معاونت توسعه دانشگاه نیز مطالبات همکاران مراکز درمانی پرداخت شده، پروژه‌های عمرانی فعال شدند و بازسازی فضاهای فیزیکی داخل دانشگاه، تداوم یافت.

دکتر خانکه همچنین از اعضای هیات علمی و کارشناسان در همه بخش‌های دانشگاه خواست تا برای متحول کردن دانشگاه مشارکت کنند و هیات علمی جوان با ارائه ایده‌های نو، در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی تحول ایجاد کنند.

رئیس دانشگاه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پایان سخنانش، از اعضای هیات علمی، هیات رئیسه دانشگاه و بویژه دکتر سیدعلی حسینی و دکتر خرم خورشید که در حمایت از برنامه‌های دانشگاه بسیار تلاش کردند و از دکتر خدایی معاون آموزشی و مدیران زیرمجموعه معاونت آموزشی که در انتخاب برترین‌های آموزشی و برگزاری این مراسم زحمت کشیدند، تشکر کرد.

در ادامه، حجت الاسلام عباسی، معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه طی سخنانی، گفت: در سالروز معلم و استاد که با ایام لیالی قدر مصادف شده است، از روح بلند امیرالمومنین علی (ع) استمداد می‌جوئیم که آنچه به خیر و مصلحت نظام و ملت است، قرار بدهند.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند معلم نزد ائمه اطهار اظهار کرد: حضرت علی (ع) فرمودند،” کسی که انسان فرهیخته را احترام بگذارد، به خداوند احترام گذاشته است ” و همچنین گفتند ” اگر انسان فرهیخته و دانشمندی را دیدید، او را تکریم کنید”.

معاون دفتر نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی همچنین به خصوصیات اخلاقی شهید مطهری اشاره کرد و افزود: ایشان علاوه بر تدریس علم و دانش، همواره به تربیت شاگردان و نسل جوان توجه داشتند و امیدوارم که ما هم بتوانیم به وظایف خود عمل کرده و از خداوند بخواهیم که این فرصت خدمت را برای ما فراهم کند.

دکتر محمدرضا خدایی، معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت مولای متقیان، از زحمات همه اعضای هیات علمی، اساتید و مربیان دانشگاه و همه افرادی که به نوعی در بخش آموزش مشارکت و همکاری دارند، تشکر کرد و گفت: در ایام کرونا، کار اعضای هیات علمی چند برابر شد، چرا که هم دغدغه دانشجویان را داشتند و هم سختی‌های فضای مجازی به‌لحاظ پاسخگویی نیازهای آموزشی را تحمل کردند.

وی به اجرای برنامه واکسیناسیون کرونا برای اعضای هیات علمی دانشگاه اشاره کرد و افزود: براساس برنامه زمان‌بندی معاونت درمان، واکسیناسیون اعضای هیات علمی بتدریج انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی با توضیح کوتاهی از چگونگی انتخاب اساتید نمونه و برترین‌های حوزه آموزش، گفت: انتخاب‌ها براساس امتیازدهی به فعالیت‌های اساتید انجام شده است که توسط دکتر سجادی بصورت کامل بیان می‌شود و آنچه که امسال برای اولین بار انجام شده است، توجه به زحمات کارشناسان و کارکنان حوزه آموزش است که در این روز مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

دکتر حمیرا سجادی، مسئول واحد هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی نیز در ادامه با ارائه آماری از تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه و تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، نحوه و ضریب امتیازدهی به فعالیت‌های اعضای هیات علمی جهت انتخاب استاد نمونه را توضیح داد.

وی همچنین شاخص‌های ارزیابی فعالیت‌های آموزشی اعضای هیات علمی و شاخص‌های ارزیابی کیفی همکاری اعضای هیات علمی با واحد EDC را در انتخاب استاد نمونه، مؤثر دانست.

دکتر سجادی، نحوه امتیازدهی به گروه‌ها و انتخاب گروه‌های نمونه  را توضیح داد و افزود: بخشی از مراسم نیز به تقدیر از اساتید بازنشسته که فعالیت افتخاری با دانشگاه دارند، اساتید بازنشسته سال گذشته و افرادی که طی یک سال گذشته در زمینه کووید ۱۹ فعالیت داشتند، اختصاص دارد.

به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، برهمین اساس، برگزیدگان و برترین‌های حوزه آموزش که توسط رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و معاون دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مورد تقدیر قرار گرفتند، عبارت بودند از:

دکتر امیرمسعود عرب –   رئیس سابق دانشگاه

دکتر آرش میراب زاده –   معاون سابق آموزشی دانشگاه

اساتید بازنشسته که فعالیت افتخاری با دانشگاه دارند ( دکتر روشنک وامقی – دکتر فربد فدایی)

دو عضو هیات علمی که سال گذشته بازنشسته شدند (دکتر شعاعی از گروه مشاوره – دکتر رهگذر از گروه آمار زیستی)

اعضای هیات علمی که براساس امتیازدهی به فعالیت‌ها، بالاترین امتیاز را کسب کرده‌اند (از هر گروه یک نفر انتخاب شده است) – (دکتر فرحناز محمدی – دکتر طلیعه ظریفیان – دکتر غلامرضا امینیان – دکتر امیرحسین کهلایی – دکتر معصومه پورمحمدرضا تجریشی – دکتر مهشید فروغان)

استاد جوان نمونه با بالاترین امتیاز  (دکتر مریم سلیمانی از گروه علوم پایه)

استاد همکار در تهیه بسته‌های تحول و دیگر فعالیت‌های معاونت آموزشی (دکتر نازیلا اکبر فهیمی از کاردرمانی)

استاد فعال در زمینه کووید ۱۹ (دکتر بیژن خراسانی – گروه علوم بالینی)

استاد فعال در حوزه آموزش و پژوهش با امتیاز بالا (دکتر فریبا یادگاری – گروه گفتاردرمانی)

استاد فعال در ارائه فرآیند نوآورانه آموزشی (دانش پژوهی) – (دکتر معارف‌وند – گروه مددکاری اجتماعی)

گروه آموزشی نمونه (گروه سلامت در حوادث و فوریت‌ها)

وب سایت نمونه (گروه آموزشی گفتاردرمانی)

گروه‌های آموزشی فعال در حوزه کووید ۱۹ (روانپزشکی – رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی)

همکاران پرتلاش معاونت آموزشی (دکتر هما رضایی – طیبه میرهاشمی – سجاد کشاورز – محمد محمدی)

اساتیدی که به تازگی ارتقای رتبه داشتند (دکتر ارسلانی – دکتر طلیعه ظریفیان – دکتر نازیلا اکبرفهیمی و دکترمحمد صیاد نصیری).

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 4 =