کد خبر : 264572
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
-

آخرین خبرها از تزریق واکسن کرونا به بزرگسالان طیف اوتیسم

آخرین خبرها از تزریق واکسن کرونا به بزرگسالان طیف اوتیسم

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران توضیحاتی درباره نحوه واکسیناسیون کرونا افراد طیف اوتیسم ارائه کرد.

به گزارش عصرقائم، سعیده صالح غفاری در گفت‌وگو ، درباره واکسیناسیون کرونا در افراد طیف اوتیسم، گفت: طیف اختلال اوتیسم در سرفصل بیماری‌های خاص قرار گرفتند و به همین دلیل با آغاز واکسیناسیون بیماران خاص، روند تزریق واکسن برای بزرگسالان طیف اوتیسم هم آغاز شد.

وی افزود: این واکسیناسیون توسط معاون درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور در حال اجرایی شدن است و این روند در افراد طیف اوتیسم بالاتر از ۱۸ سال انجام شده است. تاکنون در تهران حدود ۲۰۰ نفر از این افراد واکسن نوبت اول و تعدادی نیز نوبت دوم را هم دریافت کردند.

صالح غفاری تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در شهرستان‌ها هم کارشناسان دقت بیشتری بر این موضوع بگذارند تا روند واکسیناسیون تسریع شود زیرا یک فرد طیف اوتیسم مانند یک فرد عادی نمی‌تواند از خود مراقبت کند و درصد ریسک ابتلای فرد طیف اوتیسم چندبرابر بیش از یک فرد عادی است‌.

وی با اشاره به اینکه سیستم ثبت اطلاعات سامانه اوتیسم از سال قبل در حال رسمی شدن است، اظهار کرد: از حدود ۲۰۰۰ مبتلای به اوتیسم که در تهران شناسایی شدند و در سامانه ما ثبت شدند؛ نزدیک به ۳۰۰ نفر بالای ۱۸ سال هستند که واجد شرایط دریافت واکسن هستند. البته برخی هم به دلایل شخصی تمایلی به دریافت واکسن نداشتند. از بیمارستان آتیه که در فراید تزریق واکسن کرونا تمام تلاش خود را به کار بستند ممنون هستیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × یک =