کد خبر : 264397
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
-

۸ معترض دیگر در میانمار کشته شدند

۸ معترض دیگر در میانمار کشته شدند

نیروهای امنیتی میانمار روز یک شنبه به سمت معترضان به کودتا در این کشور آتش گشودند و حداقل ۸ نفر را کشتند.

به گزارش عصرقائم، دور تازه خشونتهای نیروهای امنیتی میانمار علیه معترضان به کودتای نظامیان در این کشور حداقل ۸ کشته برجا گذاشت.

خبرگزاری رویترز گزارش داد، سه ماه بعد از کودتا علیه دولت میانمار،  نیروهای امنیتی این کشور روز یک شنبه به سمت جمعیت بزرگی از معترضان در نقاط مختلف آتش گشودند که منجر به کشته شدن ۸ نفر شد.

معترضان که در میان آنها تعداد زیادی از راهبان بودایی نیز حضور داشتند روز یک شنبه در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک میانمار به ریخته و خواستار کناره گیری نظامیان از قدرت شدند.

براساس گزارش رسانه‌های محلی، سه نفر در شهر «وتلت» در مرکز میانمار، دو نفر در یک شهر در استان شان در شمال شرقی این کشور، یک نفر در شهر «هپکانت» در ایالت کاچین و دو نفر نیز در شهر «ماندالای» در حومه یانگون پایتخت میانمار با شلیک گلوله نظامیان کشته شدند.

رویترز می‌گوید، معترضان فقط یکی از مشکلات نظامیان میانمار هستند که در روز اول فوریه گذشته، دولت آنگ سان سوچی، برنده صلح نوبل را از قدرت برکنار کردند.

نبرد با اقلیتهای قومی و جدایی طلب در مناطق مرزی در شمال و شرق میانمار نیز از زمان وقوع کودتا تشدید شده است و بنابر تخمینهای سازمان ملل باعث آواره شدن دهها هزار نفر از غیرنظامیان شده است.

علاوه بر این، در مناطق مرکزی میانمار نیز، نظامیان با مشکل انفجارهای کوچک و بزرگ از سوی گروههای ناشناس مواجه هستند.

روز شنبه تلویزیون دولتی میانمار از از وقوع حداقل ۱۱ انفجار طی ۳۶ ساعت قبل از آن در یانگون خبر داده بود.

رویترز گزارش داد،برخی از شورشیان و معترضان که نمیخواهند حکومت برآمده از کودتا ثبات داشته باشد با کاشتن بمب و مینهای دست ساز در ساختمانهای دولتی و جاده‌های عمومی از عوامل این انفجارها هستند.

به گفته انجمن کمک به زندانیان سیاسی، از زمان وقوع کودتا تا کنون حداقل ۷۵۹ نفر از معترضان به دست کودتاچیان کشته شده اند.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =