کد خبر : 264366
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
-

کارگاه پربرکت خانم معلم

کارگاه پربرکت خانم معلم

حضور دختران معلول به کارگاه خانم معلم رنگ و بویی خاصی بخشیده به طوری‌که درآمدش بسیار پربرکت است؛ علاوه بر تامین همه هزینه‌ها؛ هزینه داروی ۱۲ بیمار مبتلا به صرع، هزینه خرید عینک و سمعک و همچنین با نان چند خانواده نیازمند را تامین می‌کند.

به گزارش عصرقائم، از مهربانی معلمان زیاد شنیدم در این گزارش به سراغ معلمی رفتیم باوجود اینکه بازنشسته شده اما دغدغه دانش‌آموزان یک لحظه او را به حال خودش رها نکرده و همین موضوع جرقه کار بزرگی را در زندگی‌اش به صدا درآورد.

خانم درودی مدیر بازنشسته مدرسه استثنایی شهرستان قائم‌شهر و کارآفرین نمونه در کارگاه خیاطی خود موجب اشتغال تعداد زیادی از دختران فارغ التحصیل با معلولیت‌های مختلف شد.

موضوع اشتغال دانش‌آموزان استثنایی همواره دغدغه‌ای بوده که شبانه‌روز رهایش نمی‌کرد و این فکر او را وارد مسیری کرد با راه‌اندازی کارگاه سقفی برای ۲۸ نفر از دانش‌آموزانی شود که در طول این سال‌ها خانم درودی با آنان در ارتباط بود و لحظه لحظه‌های با مشکلات‌شان اشک ریخته و با شادی‌هایشان خندیده‌است.

خانم آمنه درودی در سال ۸۶ بعد از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش استثنایی شهرستان قائمشهر بازنشسته شده و بعد از برنامه‌ریزی و تلاش بسیار در سال ۹۴ موفق به تاسیس کارگاه دوخت لباس بیمارستانی شدند.

درودی این مدیر بازنشسته و کارآفرین موفق در گفت‌وگو با فارس،می‌گوید: در این کارگاه ۲۸ نفر مشغول به کار هستند که همه از دانش‌آموزان سابقم بودند و با آنان در ارتباط بودم و از مشکلات آنان باخبر بودم و هستم.

در این کارگاه معلولان ناشنوا، نابینا و کم‌توان ذهنی بکارگیری شدند که ناشنوایان در دوخت لباس و معلولان نابینا و کم‌توان ذهنی در بسته‌بندی و پشت و رو کردن لباس‎‌ها فعال هستند.

این مدیر بازنشسته بیان می‌کند: طی این سال‌ها تک تک لحظه‌هایم تبدیل به خاطره شده است به اعتقاد من با این بچه‌ها زندگی کردن خاطره‌ای ماندگار است و لذتی وصف‌ناپذیر دارد.

کارمان طوری است همیشه سفارش داریم و تعطیلی نداریم؛ چراکه لباس بیمارستانی مورد نیاز است به همین دلیل حتی روزهای کرونایی هم تعطیل نکردیم و کارگاه فعال است.

در این کارگاه همه با هم همانند اعضای خانواده هستیم، برخی مرا خانم مدیر و برخی مادر صدا می‌زنند ولی من همه را به‌عنوان فرزند خود دوست دارم و به آنان علاقه‌مند هستم، اگر یک روز نبینم دل‌تنگ‌شان می‌شوم.

خانم درودی می‌گوید: برخی از همکاران من از شهرهای غرب استان می‌آیند به همین دلیل حتی شب‌ها در کارگاه می‌مانند و این کارگاه سقف آرزوهای آنان شده است، آرزوهای افرادی که امیدوار نبودند روزی حتی شغلی داشته باشند چه برسد که الان درآمد خوبی دارند و از این موضوع هم خیلی خوشحال هستند.

معتقد هستم حضور این بچه‌ها در کارگاه رنگ و بویی دیگر به کارگاه داده و درآمدش بسیار پربرکت است؛ علاوه بر اینکه با درآمد این کارگاه مواد اولیه تهیه می‌شود و حقوق مکفی به این ۲۸ نفر داده می‌شود در کنار تامین همه این هزینه‌ها؛ هزینه داروی ۱۲ بیمار مبتلا به صرع، هزینه خرید عینک و سمعک و همچنین با نانوایی در ارطه قائمشهر قرارداد بسته شده و پول نان پنج نفر از نیازمندان در طول ماه پرداخت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − چهار =