کد خبر : 264336
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
-

ثبت‌نام ۳۲۰۰۰ حامی برای حمایت از ایتام و محسنین در ماه رمضان

ثبت‌نام ۳۲۰۰۰ حامی برای حمایت از ایتام و محسنین در ماه رمضان

مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه از زمان شروع ماه مبارک رمضان نمودار ثبت‌نام حامیان نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده است، گفت: تاکنون بیش از ۳۲ هزار حامی در ماه مبارک رمضان ثبت‌نام کرده و برای حمایت از ایتام و محسنین اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش عصرقائم، علیرضا محمدی در گفت‌وگو ، با بیان اینکه ماه رمضان، ماه بهار قرآن و ماه ابوالایتام است، اظهار کرد: کمیته امداد طرح اکرام ایتام و محسنین را که مبتنی بر آموزه‌های دینی و قرآنی است در قالب پویش ایران مهربان از شهریور ماه سال گذشته شروع کرده است که استقبال خوبی هم از این طرح شد.

وی با بیان اینکه هرساله اوج این طرح در ماه مبارک رمضان است، گفت: مردم در این ماه باتوجه به اینکه شرایط و فضای جامعه معنوی‌تر و باصفاتر می‌شود بیشتر به حمایت از فرزندان ایتام و محسنین تمایل پیدا می‌کنند.

به گفته مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد، از زمان شروع ماه مبارک رمضان نمودار ثبت‌نام حامیان نسبت به ماه‌های گذشته بیشتر شده است، به طوریکه تاکنون بیش از ۳۲ هزار حامی در ماه مبارک رمضان ثبت‌نام کرده و حمایت از ایتام و محسنین را اعلام کرده اند.

محمدی با بیان اینکه امروز با اجرای پویش، تعداد حامیان منحصر به فرد به ۹۳۶ هزار حامی رسیده، افزود: در ابتدای پویش ایران مهربان، سرانه ماهانه ایتام ۴۰۰ هزار تومان بود که این رقم اکنون به ۵۲۰ هزار تومان و در بین فرزندان محسنین از ۲۰۰ هزارتومان به ۲۶۰ هزارتومان رسیده است.

وی در ادامه به افزایش تعداد فرزندان ایتام و محسنین اشاره کرد و گفت: تعداد ایتام تحت پوشش افزایش پیدا کرده، به طوریکه از ۱۴۰ هزار یتیم اکنون به ۱۴۷ هزار یتیم رسیده است. از طرفی دیگر تعداد محسنین از ۱۸۰ هزار فرزند اکنون به بیش از ۲۳۰ هزار فرزند افزایش یافته است که این هم به دلیل شرایط اقتصادی، شرایط بیماری و کاهش درآمدهای خانواده ها که شاهد آن هستیم، است.

مدیرکل هماهنگی و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مردم و خیرین نیک اندیش، تصریح کرد: با وجود افزایش تعداد حامیان، نزدیک به ۲۰ هزار فرزندان محسنین در کشور فاقد حامی هستند که امید است در این ایام نیز این افراد دارای حامی باشند. همچنین براساس آخرین آمارها ۴۰۱ یتیم نیز فاقد حامی هستند.     

محمدی با اشاره به اینکه در پویش ایران مهربان هدفگذاری شده تا هیچ یتیمی بدون حامی در کشور نباشد، ابراز امیدواری کرد تا در پایان ماه مبارک رمضان به این هدف پویش دست پیدا کنیم.

وی در ادامه به روش‌های موجود برای شرکت در پویش ایران مهربان و حمایت از ایتام و محسنین اشاره کرد و یادآور شد: در سنوات گذشته همکاران به مصلی های نماز جمعه، مساجد، بازار و غرفه‌هایی که به صورت میدانی برگزار می‌شد برای جذب حامی در این پویش مراجعه می‌کردند، اما باتوجه به شرایط حاکم در کشور و محدودیت‌های شدیدی که در این زمینه وجود دارد، امسال این شرایط مقدور نیست و بیشتر از روش‌های نوین و الکترونیکی استفاده می‌کنیم. از مردم می‌خواهیم با مراجعه به سایت و سامانه ekram.emdad.ir بتوانند فرزندان موردنظر خود را در سراسر کشور (ایتام و محسنین) انتخاب کنند. همچنین خیران می‌توانند با ارسال عدد یک به ۳۰۰۰۳۳ در این زمینه اقدام کنند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =