کد خبر : 264453
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
-

تزریق واکسن کرونا در دسترس ۲۰۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال نکایی

تزریق واکسن کرونا در دسترس ۲۰۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال نکایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: مرحله عمومی واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ با تزریق واکسن برای سالمندان بالای ۸۰ سال در نکا آغاز شده که امیدواریم با مراجعه هرچه سریعتر ۲۰۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال این شهرستان با در دست داشتن کارت ملی برای دریافت واکسن به مصلی امام خمینی(ره)، تا پایان هفته این مرحله پایان پذیرد.

به گزارش عصرقائم، علیرضا خانجانی در گفت‌وگو ، با اشاره به آغاز تزریق واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال، اظهار کرد: واکسیناسیون عمومی بیماری کرونا در شهرستان نکا از ابتدای هفته جاری با تزریق واکسن برای سالمندان بالای ۸۰ سال آغاز شده است.

وی افزود: سالمندان بالای ۸۰ سال در روستاها در مراکز بهداشت و درمان روستایی انجام می‌شود و برای افراد ساکن شهر، صبح‌ها در مصلی امام خمینی(ره) نکا و بعدازظهرها نیز در درمانگاه شماره یک جنب بیمارستان امام حسین(ع) تا آخر همین هفته صورت خواهد پذیرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان فرواخوان عمومی برای سالمندان به منظور دریافت واکسن بیماری کووید ۱۹، خاطرنشان کرد: در فاز عمومی واکسیناسیون تماس خاصی حاصل نخواهد شد و افراد بالای ۸۰ سال در این مرحله تنها با در دست داشتن کارت ملی و مراجعه به مراکز اشاره شده می‌توانند واکسن خود را تزریق کنند.

این مسئول اضافه کرد: در این مرحله دو هزار سالمند بالای ۸۰ سال واکسینه می‌شوند و از ابتدای هفته آینده مرحله تزریق واکسن برای سالمندان بالای ۷۵ سال آغاز خواهد شد البته سالمندان بالای ۸۰ سال جا مانده از تزریق واکسن در این هفته می‌توانند در هفته‌های آینده نیز برای تزریق واکسن به مراکز اشاره شده مراجعه کنند.

وی درمورد نوع واکسن تزریقی نیز گفت: مدل‌های مختلف واکسن تزریق می‌شوند و اولویت ما بر این است که به تعداد بیشتری از افراد واکسن تزریق شود و نوع واکسنی که از مبادی قانونی بهداشت وارد شده و مورد تأیید قرار گرفته چندان اهمیتی ندارد.

خانجانی تصریح کرد: عمده واکسنی که در شرایط کنونی تزریق می‌شود اسپوتنیک روسی، آسترازنکا کره جنوبی و سینوفارم چین است و تأکید داریم که افراد طبق نوبت خود هرچه سریعتر نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

وی گفت: البته گروه‌های خاص مانند کادر پزشکی و جانبازان بالای ۵۰ درصد پیش از این مورد تزریق قرار گرفتند و بنابر برنامه‌ریزی صورت پذیرفته به نوبت تزریق واکسن برای گروه‌های خاص دیگر مانند بیماران زمینه‌ای حاد ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + 17 =