کد خبر : 264434
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
-

اتحاد خانواده‌های جدا شده؛ تقلای بایدن برای اصلاح سیاست مرزی ترامپ

اتحاد خانواده‌های جدا شده؛ تقلای بایدن برای اصلاح سیاست مرزی ترامپ

یک مقام آمریکایی گفت، ایالات متحده در روزهای آینده چهار خانواده مهاجری که در دولت ترامپ در مرز با مکزیک جدا شده بودند، دوباره به هم می‌رساند. این گام کوچکی به سمت تحقق وعده انتخاباتی جو بایدن است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، میشل برن، رئیس گروه ضربت دولت بایدن که هدفش اتحاد دوباره خانواده‌های جدا شده است، یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: طبق یک فرایند موسوم به فرصت بشردوستانه به این خانواده‌ها اجازه ورود به آمریکا داده می‌شود.

او افزود: در مورد این پرونده‌هایی که درباره آنها صحبت می‌کنیم، فرزندان در ایالات متحده هستند و والدینشان برای ملحق شدن به آنها می‌آیند. وزارت امنیت داخلی آمریکا این موضوع را بررسی می‌کند که آیا می‌شود وضعیت مهاجرتی طولانی‌تری به آنها داده شود یا خیر.

وکلای اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا که از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا بابت سیاست جداسازی خانواده‌ها شکایت کرده بودند، می‌گویند این سازمان اطلاعی ندارد که چه تعداد کودک جدا شده از والدینشان باقی مانده‌اند، اما آمار آنها بیش از ۱۰۰۰ مورد است.

دولت بایدن در ماه‌های اخیر با افزایش تعداد مهاجران در مرز مواجه شده است، به ویژه کودکان بدون همراه و خانواده‌هایی با فرزندان جوان که عمدتا از آمریکای مرکزی هستند. بایدن سیاست جداسازی دوره ترامپ را تراژدی انسانی توصیف کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =