کد خبر : 264163
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

معاریو: اسرائیل ثابت کرد قادر نیست به غزه حمله کند

معاریو: اسرائیل ثابت کرد قادر نیست به غزه حمله کند

روزنامه عبری معاریو با اذعان به پیروزی راهبردی حماس مقابل رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم برای تعامل با غزه هیچ طرح و برنامه مشخص و هدفمندی ندارد.

به گزارش عصرقائم، روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی تاکید کرد که جنبش حماس توانست یک پیروزی راهبردی را در مقابل رژیم صهیونیستی کسب کند و این قدرت را دارد که دست به هر مخاطره یا ماجراجویی احتمالی بزند.

“تال لیو رام” تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو با اشاره به حوادث اخیر در جبهه غزه و شلیک ده‌ها موشک و راکت به سمت اراضی اشغالی و پاسخ ضعیف رژیم صهیونیستی، تصریح کرد که دولت رژیم صهیونیستی به سیاست اطفای حریق بسنده کرده و با توجه به توصیه‌های محافل نظامی، خویشتن‌داری می‌کند چرا که هیچ طرح و برنامه منظم و هدفمندی برای تعامل به مشکل پیچیده غزه ندارد.

این روزنامه نوشت که رژیم صهیونیستی ثابت کرده قادر به حمله نظامی به غزه نیست و همین موجب شده تا حماس یک پیروزی راهبردی را کسب کند و به ویژه پس از برداشتن موانع فلزی از منطقه باب العامود، به این باور برسد که تنها با زور و قدرت می‌توان از این رژیم امتیاز گرفت.

رام اظهار داشت که مراجع سیاسی اسرائیلی پس از شلیک بیش از ۴۰ راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی تازه متوجه عواقب و پیامدهای حوادث و اتفاقات جاری در قدس شدند.

وی افزود: اینکه می‌گویند حماس سرگرم مسائل داخلی، اوضاع اقتصادی و کرونا است و کمک‌های مالی قطر می‌تواند به آرام‌سازی اوضاع در غزه منجر شود، سخنانی کاملا گمراه کننده است، زیرا آنچه اخیرا اتفاق افتاد ثابت کرد که ثبات و آرامش در غزه تنها مرتبط با اوضاع اقتصادی یا تلاش برای دست‌یابی به آتش‌بس طولانی مدت نیست و حماس نشان داد که اگر اوضاع برخلاف خواسته آن پیش برود، آماده دست زدن به هرگونه مخاطره و ماجراجویی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین تال لیو رام در رابطه با احتمال ازسرگیری درگیری‌ها در جبهه غزه گفت که آرامش نسبی کنونی ممکن است در نتیجه تحولات روزهای آتی از بین برود.

وی در پایان تاکید کرد که درگیری‌های غزه، موجب لغو سفر آویو کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش به واشنگتن شد و بر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای تاثیرگذاری بر تصمیم نهایی دولت آمریکا در رابطه با بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران و قانع کردن آن به اضافه کردن برخی شروط به این توافق جهت حفظ منافع “اسرائیل” نیز تاثیر گذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − یازده =