کد خبر : 264229
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
-

شکایت از بازوی جنایی محمد بن سلمان در فرانسه

شکایت از بازوی جنایی محمد بن سلمان در فرانسه

منابع خبری از شکایت یک سازمان حقوقی از معاون سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در پرونده جمال خاشقجی در فرانسه خبر دادند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ویکی‌لیکس سعودی، منابع خبری اعلام کردند که سازمان موسوم به “مرکز حقوق بشر خلیج فارس” از احمد عسیری، معاون سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در فرانسه شکایت کرده است.

طبق این گزارش، این سازمان به اتهام نقش عسیری در شکنجه خاشقجی تا حد مرگ شکایت کرده است.

در همین حال، ولیام بوردون، وکیل وابسته به مرکز حقوق بشر خلیج فارس در این باره گفت: معاون سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی مسؤول نقض‌های جسمی و روحی صورت گرفته در حق جمال خاشقجی است.

وی افزود، دادگاه‌های فرانسه مجاز به رسیدگی به جرایم شکنجه هستند نه قتل و به همین دلیل مرکز حقوق بشر خلیج فارس در این شکایت بر اتهام شکنجه خاشقجی تأکید دارد نه قتل وی.

بوردون گفت: فرانسه وظیفه دارد که در صورت حضور مظنونان به شکنجه در این کشور، آنها را دستگیر کند. عسیری احتمالاً اکنون در فرانسه اقامت دارد یا دست‌کم به طور منظم به اینجا می‌آید. عسیری به زبان فرانسه مسلط است و تحصیلات خود را در آکادمی نظامی فرانسوی سن سیر ادامه داد و به طور منظم از وزارت دفاع این کشور بازدید می‌کند، چراکه آشنایانی در آنجا دارد.

مرکز حقوق بشر خلیج فارس که مقر آن در لبنان قرار دارد، سازمانی است که به مدافعان حقوق بشر در حوزه خلیج فارس و کشورهای همسایه کمک کرده و از آنها حمایت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 10 =