کد خبر : 264257
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۵
-

نخست‌وزیر سودان رهبر یک گروه مسلح را حاکم دارفور کرد

نخست‌وزیر سودان رهبر یک گروه مسلح را حاکم دارفور کرد

نخست‌وزیر سودان امروز، یکشنبه رئیس گروه مسلح “جنبش ارتش آزادیبخش سودان” را که توافقنامه صلح را امضا کرده، به عنوان حاکم اقلیم دارفور منصوب کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت ارم نیوز، عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر سودان، امروز منی آرکو مناوی، رئیس جنبش آزادیبخش سودان را در این سمت منصوب کرد.

مناوی نیز در توییتر نوشت: امروز دستور انتصاب من به عنوان حاکم دارفور صادر شد که این تصمیم براساس توافقنامه صلح جوبا انجام گرفت و گامی جدی در مسیر اجرای توافقنامه است. من از تمام کسانی که برای اجرای این توافقنامه صلح تلاش می‌کنند و به مفاد آن پایبند هستند در راس آنها شخص نخست‌وزیر و اعضای شورای حاکمیتی تشکر می‌کنم و امید به همکاری با یکدیگر دارم.

دولت سودان و گروهای از جنبش‌های مسلح دارفور در غرب این کشور و دو منطقه کردفان جنوبی و نیل آبی در اکتبر توافقنامه صلحی را در جوبا امضا کردند که به رهبران گروه‌های مسلح مناصب قانونی می‌بخشد و به آنها فرصت مشارکت در حکومت در دوره انتقالی کنونی پس از براندازی نظام عمر البشیر را می‌دهد.

اقلیم دارفور شامل پنج ولایت به نام‌های شمال دارفور،‌ جنوب دارفور، شرق دارفور، مرکز دارفور و غرب دارفور است.

دارفور از سال ۲۰۰۳ شاهد جنگ بین نیروهای دولتی و گروه‌های شورشی است که خواهان عدالت و توزیع توسعه عادلانه هستند، این جنگ به مرگ حدود ۳۰۰۰ تن و آواره شدن دو میلیون تن انجامید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =