کد خبر : 264191
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
-

دفع حمله داعشی‌ها به کرکوک

دفع حمله داعشی‌ها به کرکوک

در حالی که برخی منابع از زخمی شدن چهار سرباز عراقی در انفجار بمبی در استان صلاح‌الدین و نیز آغاز درگیری‌هایی در استان نینوا میان نیروهای ارتش و داعشی‌ها خبر دادند، پلیس عراق حمله داعشی‌ها در کرکوک را خنثی کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سمیر الشهابی، از فرماندهان پلیس استان صلاح‌الدین عراق اظهار کرد: در اثر انفجار یک بمب دست‌ساز هنگام عبور خودروی گشتی ارتش از مسیر مواصلاتی طوزخورماتو-تکریت، چهار سرباز زخمی شدند.

الشهابی با اشاره به انتقال زخمی‌های این انفجار به بیمارستانی در نزدیکی محل حادثه، داعشی‌ها را مسؤول این انفجار دانست.

همچنین یکی از افسران پلیس کرکوک به خبرگزاری آناتولی گفت: داعشی‌ها در منطقه الرشاد در استان کرکوک با مسلسل به نیروهای پلیس فدرال حمله کردند که در ادامه پلیس کرکوک آن را دفع کرد، این حمله تلفاتی نداشت و تروریست‌ها مجبور به فرار شدند.

دستگاه مبارزه با تروریسم در اقلیم کردستان عراق نیز از وقوع درگیری‌هایی میان ارتش عراق و داعشی‌ها در استان نینوا خبر داد.

این مرکز اعلام کرد: تروریست‌های داعشی به نیروهای ارتش عراق در روستای المحمودیه از توابع منطقه قراج در شهرستان مخمور استان نینوا یورش بردند و درگیری‌ها میان دو طرف هنوز ادامه دارند.

پیش از این حشد شعبی عراق اعلام کرده بود که توپخانه‌اش برخی پایگاه‌های داعش در استان صلاح‌الدین را بمباران کرد.

نوری حمه علی، فرمانده محور غرب کرکوک در نیروهای پیشمرگ وابسته به اقلیم اربیل نیز گفت: در حمله شامگاه شنبه داعشی‌ها سه تن از نیروهای پیشمرگ از جمله یک افسر کشته شدند.

حشد شعبی با صدور بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد، توپخانه حشد شعبی در واکنش به حمله اعضای داعش به نیروهای تکاور در غرب شهرستان «طوزخورماتو» واقع در استان «صلاح الدین»، مواضع داعش را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است، منبع حمله علیه نیروهای حشد شعبی از طرف شمالی استان صلاح الدین بود.

پیشتر گروه تروریستی داعش به یک مرکز ایست بازرسی متعلق به نیروهای پیشمرگ وابسته به دولت اقلیم کردستان عراق حمله کردند.

عراق دسامبر ۲۰۱۷ پس از حدود چهار سال درگیری خاک خود را از کنترل داعش آزاد کرد اما همچنان این گروه تروریستی در مناطقی که کنترل آنها را از دست داده، دست به عملیات نظامی می‌زند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 5 =