کد خبر : 264091
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
-

باید از زندگی امیرالمؤمنین(ع) درس بگیریم

باید از زندگی امیرالمؤمنین(ع) درس بگیریم

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری گفت: از زندگی امام علی (ع) باید درس بگیریم، عظمت این شب‌های قدر به‌خاطر علی (ع) است هر عمل امشب به اندازه هزار ماه عبادت است

به گزارش عصرقائم، آیت الله رحیم توکل در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ساری، با اشاره به اینکه باید قدر این شب‌های قدر را بدانیم، اظهار کرد: امشب به احتمال قوی شب نزول قرآن است، برخی از علما همچون علامه حسن زاده آملی بر این باور هستند که نزول قرآن هر ساله در شب قدر اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: شب قدر بر همه ائمه و بر امام زمان‌‌ (عج) نازل می‌شود، ما بر این باوریم که گناهان ما ریخته می‌شود و ارزش این  شب قدر با هزار ما برابری می‌کند، پس باید منزلت و عظمت شب قدر را درک کنیم و آن را قدر بدانیم.

آیت الله توکل ادامه داد: خودمان را با روزه‌داری، قرآن، نماز و ذکر برای شب قدر آماده کردیم، باید با معرفت این شب را درک کنیم، این شب زمان طلب مغفرت و دعا است، امشب صاحبی دارد، علی مرتضی در سحرگان امشب در معراج مسجد کوفه مورد حمله قرار می‌گیرد و “فزت برب الکعبه” را بیان می‌کند‌.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری اذعان کرد: یتیمان و  بی‌سرپرستان کوفه علی (ع) را مولای خود می‌دانستند و زمان ضربت خوردند با کوزه‌هایی شکسته پر از شیر به عیادتش آمدند، قرآن به سر گرفتن، با صوت زیبا خواندن و اشک ریختن هنر نیست بلکه عمل مقبول، استمرار بر این کار  و عاقبت بخیری مهم است.

آیت الله توکل گفت: مولایمان اولین کسی بود که در مکه پیغمبر را تصدیق کرد، وقتی هجرت رقم می‌خورد و علی از مکه به مدینه آمد، ایمان و عمل صالح را با خود به همراه دارد، اگر امشب می‌خواهیم قرآن‌ها را بر سر بگیریم باید از خدا بخواهیم که عمل صالح داشته باشیم و صاحب قرآن هدایتمان کند‌.

وی در ادامه بیان کرد: از زندگی علی (ع) باید درس بگیریم، عظمت این شب‌های قدر به‌خاطر علی (ع) است هر عمل امشب به اندازه هزار ماه عبادت است، باید به گناهان اعتراف کنیم و پیش خدایمان که ستارالعیوب است الهی العفو بگوییم، این همان مصداق خداباوری و عمل صالح است.

آیت الله توکل با تاکید بر اینکه لیالی قدر را به راحتی از دست ندهیم، خاطرنشان کرد: علمای ما می‌دانستند شب قدر شب با عظمتی است و شیطان در غل و زنجیر است با این حال می‌گفتند ما عمق شب قدر را درک نمی‌کنیم، ولی می‌توانیم علی (ع) شفیع و وصی خودمان قرار داده و شیعه مخلص علی باشیم.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، اضافه کرد: از شیعه علی (ع) عمل زشت سر نمی‌زند بلکه به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که رضایت خدا و علی را در نظر بگیرد، ایشان در ۲۵ سال خانه‌نشینی ۲۵ نخلستان را آباد کرد، وی در راه خدا انفاق می‌کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =