کد خبر : 264043
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۶
-

تزریق واکسن کرونا خارج از دستورالعمل در آمل انجام نشد

تزریق واکسن کرونا خارج از دستورالعمل در آمل انجام نشد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تزریق واکسن کرونا خارج از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در آمل انجام نشده است.

به گزارش عصرقائم، سیمین بابایی در خصوص ادعای تزریق واکسن خارج از نوبت در آمل ، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: دو فردی که ۲۰ روز قبل واکسن اسپوتینک روسی را در آمل دریافت کرده بودند از کارکنان شبکه بهداشت و درمان آمل بودند و بر اساس مصوبات صفحه ۳۷ و ۳۸ سند ملی ، تخلفی انجام نشده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تزریق واکسن به این دو نفر خلاف دستورالعمل ابلاغی نبوده است، گفت: هر دو فردی که واکسن دریافت کرده بودند اگر چه در بخش اداری مشغول بکار هستند، اما جزو همکاران شبکه بهداشت و درمان محسوب می‌شوند که می‌توانستند واکسن دریافت کنند.

بابایی گفت: کادر بهداشت و درمان در اوایل اجرای طرح واکسیناسیون به دلیل برخی جوسازی‌های روانی از تزریق واکسن هراس داشتند به همین دلیل متقاضی تزریق واکسن گاهی کمتر از تعداد واکسن‌ها بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه گروه‌هایی که نیاز به تزریق واکسن دارند مشخص شده اند، افزود: هر دو فردی که در آمل واکسن کرونا دریافت کردند علاوه بر ارتباط فراوان با کادر درمان و بیمارستان بیماری زمینه‌ای هم داشتند.

وی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در مازندران گفت: واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال با واکسن‌های استرازنکا در حال انجام است و واکسن ایرانی نیز اواخر تیرماه امسال به چرخه واکسیناسیون عمومی افراد اضافه خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده + 9 =