کد خبر : 264047
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
-

کمبود شکر با قیمت مصوب

کمبود شکر با قیمت مصوب

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه شکر در بازار با ۵ نرخ مختلف عرضه می شود، گفت: علیرغم اینکه شکر با قیمت آزاد در بازار فراوان است اما شکر با قیمت مصوب در بازار موجود نیست.

به گزارش عصرقائم، قاسمعلی حسنی در گفت وگویی در مورد علت کمبود شکر با نرخ مصوب، گفت: در مورد شکر و برخی اقلام مصرفی  با سوء مدیریت و چندگانگی نرخ ها مواجه هستیم و در کنار این مساله سود جویی برخی  تولید کنندگان و  بی انصافی برخی فروشندگان مشکلات را بیشتر می کند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه اکنون شکر در بازار ۵ نرخ دارد، گفت: در حال حاضر نرخ مصوب شکر برای عرضه به واحدهای تولیدی  ۶ هزار و ۶۵۰ تومان و نرخ مصوب هر بسته شکر یک کیلوگرمی برای مصرف کننده ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است که البته گاهی نیز شاهد عرضه یک بسته شکر ۹۰۰ گرمی با قیمت ۸ هزار و ۷۰۰ تومان هستیم.

حسنی گفت: دولت  توزیع شکر با قیمت مصوب ۸ هزار و ۷۰۰ تومان برای مصرف کنندگان را در اختیار فروشگاه های زنجیره ای گذاشته است.

وی با بیان اینکه نرخ عرضه شکر سهمیه ای در بنکداری ها ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است، گفت: اما با توجه به کمبود شکر سهمیه ای بنکداری ها شکر را از کارخانه ها با قیمتی خریداری می کنند که نمی توانند کمتر از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کنند بنابراین در حال حاضر بنکداری ها هر کیلو شکر را در کیسه های ۵۰ کیلوگرمی به قیمت  آزاد ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می کنند.

حسنی بیان داشت: همچنین با گران فروشی هر بسته شکر یک کیلویی در واحدهای صنفی تا ۱۵ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می شود.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد قیمت عرضه شکر فله ای در واحدهای صنفی گفت: با توجه به اینکه قیمت هر کیلو گرم شکر فله ای در کیسه های ۵۰ کیلوگرمی برای بنکداران ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان است بنابراین این شکر حداقل با قیمت هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان به دست مصرف کننده می رسد.

رئیس سابق اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور، گفت: کمبودی در مورد شکر در بازار محسوس نیست و با نرخ آزاد به هر میزان شکر موجود است اما این کمبود در مورد شکر با نرخ مصوب ایجاد شده و به همین دلیل از مدتی پیش تاکنون تقریبا عرضه شکر در فروشگاه های زنجیره ای  متوقف و یا کاهش یافته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × دو =