کد خبر : 264011
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
-

سازمان ملل توسل بحرین به خشونت علیه زندانیان را محکوم کرد

سازمان ملل توسل بحرین به خشونت علیه زندانیان را محکوم کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته از اینکه پلیس بحرین برای مقابله با تحصن معترضان در یک زندان به خشونت متوسل شده نگران است.

به گزارش عصرقائم، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد توسل «غیرضروری و نامتناسب» پلیس بحرین به زور برای بر هم زدن تحصن مسالمت‌آمیز معترضان بحرینی در یکی از زندان‌های اصلی این کشور را محکوم کرد.

«مارتا هورتادو»، سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشرسازمان ملل متحد در یک کنفرانس خبری عصر جمعه از دولت بحرین خواست فوراً درباره سرکوب خشن تحصن زندانیان «جائو»، واقع در جنوب پایتخت این کشور در روز ۱۷ آوریل تحقیق کند.

هورتادو با استناد به روایت‌های شاهدان عینی گفت «نیروهای امنیتی بحرین اقدام به پرتاب بمب صوتی به سمت زندانیان کرده و به سر آنها ضربه زدند و موجب جراحت شدید بسیاری از زندانیان شدند.»

سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین گفت مسئولان بحرینی ۳۳ نفر از معترضان را به ساختمانی دیگر در این زندان منتقل کرده و امکان ارتباط با خانواده‌ها و وکیل را از آنها سلب کرده‌اند.

زندانیان بحرین حدود دو هفته پیش برای اعتراض به وضعیت زندان و عدم دسترسی به درمان‌های پزشکی تحصن کرده بودند.

تنش در زندان‌های بحرین از زمان آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ در ماه گذشته رو به افزایش گذاشت. مسئولان زندان مدعی شده‌اند شیوع این بیماری را تحت کنترل درآورده‌اند.

تحصن یادشده روز ۵ آوریل آغاز شد، بعد از آنکه یکی از زندانیان سیاسی به دلیل عدم دسترسی به موقع به امکانات درمانی جانش را از دست داد.

بیرون از زندان، خانواده‌های افراد بازداشت‌شده با برگزاری تظاهرات خواستار آزادی زندانیان سیاسی و بهبود وضعیت زندان بودند.

هورتادو گفت: «شیوع ویروس کرونا در زندان‌های بحرین باعث اعتراض در سراسر کشور شده است. در واکنش، مسئولان ده‌ها نفر از معترضان را به دلیل نقض محدودیت‌های کرونا بازداشت کرده‌اند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + نه =