کد خبر : 263916
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۰۰
-

رژیم خاص

رژیم خاص

روزه‌داری از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی است که اگر با روزی ۳۰ دقیقه فعالیت یا پیاده‌روی همراه باشد می‌تواند مؤثرترین راه برای لاغری باشد.

به گزارش عصرقائم، روزنامه همشهری نوشت: «فلسفه روزه‌داری در ماه رمضان به فرهنگ کم‌خوری و افزایش عبادت اشاره دارد اما گاهی پیش آمده که با روش‌ها و عادات نادرست غذایی روزه‌داران در انتهای‌ ماه مبارک نه‌تنها وزن کم نکرده بلکه افزایش وزن نیز پیدا می‌کنند. روزه‌داری از بهترین روش‌ها برای کاهش وزن و سوزاندن چربی است که اگر با روزی ۳۰ دقیقه فعالیت یا پیاده‌روی همراه باشد، می‌تواند مؤثرترین راه برای لاغری باشد زیرا بدن در این حالت کالری بیشتری مصرف می‌کند و از چربی‌های ذخیره‌شده به‌عنوان نخستین منبع انرژی استفاده می‌کند. گفتنی است که حتی ورزشکاران از روزه برای لاغری و کاهش چربی استفاده می‌کنند. روزه، بهترین سم‌زدای طبیعی است که باعث استراحت سیستم گوارش بدن می‌شود و نتیجتا با تقویت سوخت‌وساز کالری بیشتری می‌سوزاند. همچنین روزه‌داری عملکرد کبد و کلیه‌ها را نیز بهبود می‌بخشد.

غالب افراد معتقدند که روزه‌گرفتن می‌تواند شروعی برای کاهش وزن و لاغری باشد اما رعایت نکات غذایی در ماه رمضان نیز بسیار در این امر مؤثر است زیرا رژیم غذایی نامناسب درماه رمضان می‌تواند به بدن آسیب بزند و سبب بیماری شود. این نکته را فراموش نکنید که در وعده افطار و سحر میوه و سبزیجات تازه مصرف کنید زیرا این مواد غذایی سرشار از فیبر هستند و باعث احساس سیری بیشتر طی روز می‌شوند. همچنین آب و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند. سالاد خیار و گوج‌ فرنگی را با افزودن هویج، جوانه‌گندم، عدس و ماش می‌توان در وعده سحری مصرف کرد و کاهو نیز بهترین گزینه مصرفی است زیرا مانع از ابتلای روزه‌داران به یبوست می‌شود. همچنین در وعده سحر غذاهای سرخ‌شده، پرچرب و شور و شیرین نخورید و همراه غذای خود سالاد و میوه مصرف کنید زیرا این مواد در کاهش احساس گرسنگی و تشنگی بسیار مؤثر است. اگر در سحر به خوردن غذا میل ندارید، توصیه این است که یک مقدار آب، شیر و مانند آن استفاده شود تا بدن در طول روز دچار خشکی و کم‌آبی نشود. بهترین رژیم برای افطار، رژیم مایعات و قندهای ساده قابل جذب است زیرا در زمان افطار قند خون در پایین‌ترین میزان  قرار دارد. از همین رو افطار خود را با خرما، آب گرم یا چای کمرنگ، شیر و … آغاز کنید.

برای نکته آخر هم در خاطرتان باشد که رژیم کاهش وزن غیر اصولی در ‌ماه رمضان، عواقب بدی مانند کمبود ویتامین، فشار پایین و ضعف جسمی را به‌دنبال دارد. پس توصیه می‌شود افراد چاق زیر نظر پزشک‌ تغذیه رژیم دریافت کنند تا علاوه بر کاهش وزن، سلامت جسم‌شان نیز تأمین شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =