کد خبر : 263948
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
-

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی معرفی شد

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی معرفی شد

رئیس حوزه هنری در آیین معارفه اولین بانوی منصوب شده به سمت ریاست حوزه هنری یک استان، گفت: هر کجا بانوی هنرمندی فعالیت دارد به دلیل تفاوت نگاه و زاویه دید، تصویر درستی از حیات طیبه جاری و ساری در متن شهدا و مجاهدین انقلاب اسلامی می‌تواند ارائه دهد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم تودیع و معارفه رئیس حوزه هنری خراسان شمالی با قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا در گلزار شهدای مرکز استان و امامزاده سید عباس بجنورد (ع)  برگزار شد. در این مراسم محمد مهدی دادمان (رئیس حوزه هنری)، میثم مرادی بیناباج (معاون راهبری استان‌های حوزه هنری)، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد افشین‌فر (مسئول قرارگاه فرهنگی صاحب‌الامر (ع) خراسان شمالی) و جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند.

در این مراسم، اکرم صدیقی کلاته به عنوان رئیس حوزه هنری خراسان شمالی معرفی و از تلاش‌های وحید نمازی، رئیس سابق حوزه هنری استان تقدیر شد. اکرم صدیقی کلاته متولد سال ۱۳۶۱ در شهر بجنورد است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ است و سابقه ۱۰ سال حضور در بخش های مختلف حوزه هنری را داشته است.

محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در سخنانی با بیان این که حیات طیبه یکی از مفاهیم مورد تأکید در قرآن کریم و معارف اسلامی ماست، گفت: امروز و در حال حاضر شاهد نظام گفتمانی حول مفهوم زندگی هستیم و جامعه ایرانی با دو تصویر از زندگی زیبا و پاک روبه‌رو است؛ در حالی که دشمنان به جد در تلاش هستند تا تصویری دیگری از زندگی مردم ایران را نشان و آن را زیبا جلوه دهند.

دادمان تصریح کرد: دشمنان امروز شعارهایی را دنبال می‌کنند تا به ما بقبولانند که در ایران زندگی جریان ندارد، اما واقعیت چیز دیگری است. البته مشکلات و موانع به جای خود؛ اما به نفس قدسی امام راحل (ه) و به مجاهدت مردان و زنان رشید و دلیر ایران، زندگی پاک و طیبه معنای دیگری پیدا کرده است. ما زنان و مردان دیگری می‌بینیم که با استانداردها و الگوهای رایج و کلیشه‌شده غربی‌ها زندگی نمی‌کنند؛ اما به تعبیر قرآن، مصداق و مظهر حیات طیبه هستند.

او ادامه داد: وقتی نبرد بر سر تصویر و روابط زندگی جدی می‌شود، نقش نگاه زنانه پررنگ‌تر می‌شود و این نگاه بهتر می‌تواند زندگی را تصویر کند. هر کجا بانوی هنرمندی فعالیت دارد به دلیل تفاوت نگاه و زاویه دید، تصویر کاملی از حیات طیبه جاری و ساری در متن شهدا و مجاهدین انقلاب اسلامی می‌تواند ارائه دهد. زندگی مفهوم بازنمایی قدرتمندی نخواهد داشت مگر با ضریب دادن و تبعیض مثبت ایجاد کردن برای نگاه زنانه.

دادمان با اشاره به دلیل انتخاب یک زن به عنوان رئیس حوزه هنری خراسان شمالی، گفت: البته در این باره از نگاه هنری تماماً انقلابی و مکتبی حرف می‌زنیم و رویکرد بیان شده در این قالب است.

همچنین میثم مرادی بیناباج، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز لازمه معرفی و شناخت هنرمندان خراسان شمالی در سطح کشور به عنوان هنرمندان انقلابی را توجه به استعدادها در نقاط مختلف استان دانست و نسبت به توجه به ظرفیت‌های موجود توصیه کرد.

وحید نمازی، رئیس سابق حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: حوزه هنری خراسان شمالی امروز، حوزه هنری شناخته شده و پویا و در عرصه‌های متعدد فعالیتی خود در زمره مراکز استان‌هایی است که متناسب و در جهت سیاست‌های کلان حوزه هنری گام برداشته و از خود نام نیکی به جای گذاشته است.

نمازی، ترویج و گفتمان‌سازی، جریان‌سازی‌های متعدد هنری، برگزاری رویدادهای مختلف هنری و ایجاد حلقه‌های ارتباطی را در زمره اقدامات و حرکت‌های صورت گرفته در این سال‌ها برشمرد.

همچنین اکرم صدیقی کلاته، رئیس جدید حوزه هنری خراسان شمالی نیز در سخنانی اظهار کرد: آنچه که تاکنون در حوزه هنری خراسان شمالی انجام گرفته است بر اساس وظیفه بوده و از این پس نیز هر آن چه که قرار است انجام شود، به واسطه وظیفه و رسالتی است که بر دوش‌مان قرار دارد.

حجت الاسلام محمد افشین‌فر، مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی صاحب‌الامر ضمن تبیین اهمیت و جایگاه هنر و نقش و اثرگذاری آن در اجتماع از این که هنر آنجا که به خدمت نیاز اجتماع برآید، بصیرت می‌آفریند و بصیرت‌افزایی و روشنگری می‌کند، سخن گفت و لازمه ارتقای اجتماعی و حرکت‌های سازنده مردم را بصیرت افزایی دانست.

او تصریح کرد: یکی از داشته‌های بزرگ مردم خراسان شمالی سرمایه‌ای به نام ایثار و ایثارگری است و قریب به ۳ هزار شهید دستاورد هنرتربیت پدران و مادرانی است که فتح الفتوح امام راحل (ره) را رقم زدند؛ اما متأسفانه در دنیای هنر، آنقدر که باید به این تولید سرمایه توجه نشده است. اما حوزه هنری با بضاعتی که داشته کار را پیش برده است.

در ادامه حجت الاسلام رفیعی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز اظهار کرد: امیدواریم با نگاه حوزه هنری به مجموعه استان به ویژه هنرمندان که از افتخارات خراسان شمالی هستند، شاهد رشد، تقویت و شکوفایی استعدادها به ویژه در این بخش باشیم.

علی بیگ‌زاده، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی نیز  در سخنانی اظهار کرد: هنر اسلامی ثمره معرفت الهی و از جایگاه مهم و ارزشمندی برخوردار است. در قاموس هنر اسلامی حرکت در مسیر غیر تقرب الهی نمی‌گنجد.

در حاشیه این مراسم، اباصلت رضوانی نیز به عنوان چهره برتر هنر انقلاب خراسان شمالی معرفی شد. رضوانی که از میان ۴۰ هنرمند نامزد شده، به عنوان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان در این مراسم معرفی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =