کد خبر : 263954
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
-

بیش از یک مشت کشمش نخورید+دلیل

بیش از یک مشت کشمش نخورید+دلیل

یک متخصص غدد برون ریز با اشاره به فواید و مضرات کشمش، آسیب‌های احتمالی مصرف آن را نیز توضیح داد.

به گزارش عصرقائم، تاتیانا بوتچاروا متخصص غدد درون ریز در مصاحبه با خبرگزاری نووستی روسیه متذکر شد که ۱۰۰ گرم کشمش حاوی ۳۰۰ واحد کالری است و بالای ۵۹ ٪ آن قند است، بنابراین به افرادی که از دیابت یا چاقی رنج می‌برند مصرف آن توصیه نمی‌شود.

تاتیانا بوتچاروا افزود: حتی برای یک فرد سالم توصیه نمی‌شود بیش از یک مشت کشمش در روز بخورد.

او می‌گوید: البته، کشمش از سایر دسر‌ها سودمندتر است، زیرا حاوی ۸۰ ٪ ویتامین‌های موجود در انگور تازه است. همچنین سرشار از پتاسیم است که برای عملکرد طبیعی قلب، رگ‌های خونی و کلیه‌ها لازم است.

به لطف عنصر پتاسیم، کشمش را می‌توان یک ادرار آور ملایم دانست که به دفع سموم از بدن کمک می‌کند. ۱۰۰ گرم کشمش حاوی ۳ میلی گرم آهن است که معادل ۲۰ ٪ نیاز روزانه بدن به این عنصر است؛ بنابراین توصیه می‌شود کسانی که از کم خونی رنج می‌برند و کسانی که کارشان به تلاش زیادی احتیاج دارد، روزانه کشمش بخورند، زیرا منبع خوبی از انرژی است.

کشمش

این پزشک متخصص تصریح کرد: کشمش حاوی ویتامین‌های گروه B است که باعث تقویت سیستم عصبی می‌شود، بنابراین خوردن مقدار کمی از آن برای زنان باردار مفید است.

تاتیانا بوتچاروا تاکید کرد: هضم کشمش در مقایسه با انگور که باعث تخمیر و نفخ شکم می‌شود، آسان‌تر است. توصیه می‌شود کشمش را قبل از خوردن با آب خیس کنید.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 3 =