کد خبر : 263805
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
-

دو واکسن کرونای کوبا در مرحله سوم آزمایش بالینی

دو واکسن کرونای کوبا در مرحله سوم آزمایش بالینی

دو واکسن از پنج واکسن کرونای کوبا در حال سپری کردن مرحله سوم آزمایش بالینی هستند تا این کشور که تحت تحریم‌های گسترده واشنگتن قرار دارد به یکی از کشورهای پیشرو در تولید واکسن در آمریکای جنوبی تبدیل شود.

به گزارش عصرقائم، کوبا با داشتن دو واکسن کرونا که در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند در حال پیشروی به سوی تبدیل شدن به نخستین کشور احتمالی در آمریکای لاتین است که واکسن کرونای داخلی خود را دارد.

کوبا که جزیره‌ای با ۱۱ میلیون جمعیت بوده و چندین دهه است که تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارد ۵ واکسن کرونا دارد که دو واکسن این کشور با نام‌های «سابرانا ۰۲» و «آبدالا» از ماه پیش در مرحله سوم آزمایش بالینی قرار دارند.

بر اساس گزارش‌ها، قرار است که ۴۴ هزار نفر واکسن سابرانا ۰۲ را دریافت کرده و حدود ۴۴ هزار داوطلب نیز واکسن آبدالا را دریافت خواهند کرد.

مرکز مهندسی ژنتیک و بیوفناوری که در حال توسعه واکسن آبدالا است امیداور است که نتایج موثر آزمایش این واکسن اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) مشخص شود و انتظار می رود که نتایج واکسن سابرانا ۰۲ که توسط موسسه «فاینالی» توسعه یافته در ماه می (اردیبهشت) نهایی شود.

مرحله سوم واکسن سابرانا ۰۲ در کشورهای دیگر از جمله ونزوئلا و ایران نیز در حال انجام است.

اوایل ماه جاری میلادی، ونزوئلا اعلام کرد که قراردادی با کوبا امضا کرده که به این کشور امکان می‌دهد تا واکسن آبدالا را در این کشور تولید کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + 3 =