کد خبر : 263777
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

حماس: تعویق انتخابات فلسطین یک کودتا است

حماس: تعویق انتخابات فلسطین یک کودتا است

جنبش حماس با تعویق انتخابات سراسری فلسطین مخالفت کرده و آن را کودتا خواند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد، فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین مسوول کامل تصمیم تعویق انتخابات فلسطین و پیامدهای آن هستند. این اقدام نشان دهنده کودتا در روند مشارکت و توافقات ملی است‌. نباید کل وضعیت ملی، اجماع مردمی و ملی در گرو دستورکار یک گروه خاص باشد.

در این بیانیه آمده است که مردم قدس توانایی خود را درباره تحمیل اراده خود بر اشغالگر ثابت کرده‌اند و بر تحمیل برگزاری انتخابات نیز قادر هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است، حماس جلسه (تصمیم گیری درباره انتخابات) را تحریم کرد زیرا از قبل می‌دانست که فتح و تشکیلات خودگردان قصد دارند به دلیل محاسبات دیگری که ربطی به قدس ندارد، انتخابات را به هم بزنند. حماس در تماس تلفنی با رهبری فتح اعلام کرده بود که در صورت بررسی سازوکارهای برگزاری انتخابات در قدس، در این جلسه شرکت می‌کند.

این جنبش از گروه‌های فلسطینی، سیاسی و مدنی خواست برای تعیین نقشه راه ملی که به وضعیت انحصاری خاتمه می‌دهد، رسیدن به وحدت ملی بر پایه‌های سالم و محکم که اصلاحات سیاسی جامع را تضمین می‌کند، سوق دادن تمامی تلاش‌ها به سمت مقاومت در برابر اشغالگر و نبرد با آن در همه سطوح و میادین اقدام کنند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه از تعویق انتخابات فلسطین تا زمان تضمین برگزاری آن در قدس اشغالی خبر داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =