کد خبر : 263789
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
-

ثبت ۸۷۰ قربانی جدید کرونا در آمریکا؛ ابتلای روزانه در هند همچنان صعودی است

ثبت ۸۷۰ قربانی جدید کرونا در آمریکا؛ ابتلای روزانه در هند همچنان صعودی است

همزمان با جان‌باختن هشتصد و هفتاد نفر بر اثر بیماری کرونا در آمریکا، بیش از ۳۸۰ هزار مبتلای جدید نیز در هند شناسایی شد که رکورد جهانی جدیدی است.

به گزارش عصرقائم، شمار کل مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده، علی‌رغم واکسیناسیون گسترده و طرح‌های دولت جدید این کشور برای مهار این همه‌گیری، همچنان در حال افزایش است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۵۹,۲۶۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز  ۸۷۰ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۳۳,۰۴۴,۰۶۸  نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۵۸۹,۲۰۷ تن افزایش یافت.

بیماران آمریکایی، ۲۱.۸۷ درصد آمار کل مبتلایان جهانی به این ویروس را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ۹,۷۵۱ بیمار در آمریکا در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه «سی‌اِن‌اِن»، تعداد فوتی‌های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست‌وپنجاه هزار نفر کمتر است.

 

در هند نیز شمار مبتلایان روزانه به ویروس کووید۱۹، همچنان در حال ثبت رکوردهای جدیدی است و برای چهارمین روز پیاپی بیشترین ابتلای روزانه جهانی در این کشور ثبت شد.

وزارت بهداشت هند بامداد امروز اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۳۸۶,۸۸۸ مبتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرده که رکورد جهانی جدیدی در این زمینه است.

بر اساس این آمار، طی یک روز گذشته همچنین ۳,۵۰۱ هندی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند که بیشترین میزان از زمان آغاز همه‌گیری در این کشور است.

با احتساب آمار بیست‌وچهار ساعت گذشته، رقم کلی مبتلایان به ویروس کرونا در هند به ۱۸,۷۵۴,۹۸۴ نفر و تعداد جان‌باختگان آن نیز ۲۰۸,۳۱۳ تن رسید.

بیماران هندی بعد از آمریکا، ۱۲.۴۱ درصد آمار کل مبتلایان جهانی به این ویروس را تشکیل می‌دهند. در حال حاضر ۸,۹۴۴ مبتلا در این کشور در وضعیت وخیم به سر می‌برند.

این در حالی است که پیش از این، رکورد بیشترین میزان ابتلای روزانه به ویروس کووید۱۹ در جهان، با ۳۰۷،۵۸۱ نفر در آمریکا ثبت شده بود.

افزایش مبتلایان جهانی کرونا به بیش از ۱۵۰ میلیون نفر در حالی است که به دلیل گسترش سویه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا از جمله کرونای انگلیسی، برزیلی، آفریقای جنوبی و هندی در قاره‌های مختلف، رنگ کشورهای زیادی قرمز شده است. (جزئیات بیشتر)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =