کد خبر : 263884
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
-

تجمعات علیه تعویق انتخابات فلسطین

تجمعات علیه تعویق انتخابات فلسطین

همزمان با جلسه رهبری فلسطین درباره تصمیم گیری نهایی پیرامون انتخابات فلسطین، تجمعاتی در مخالفت با این تصمیم و نیز در حمایت از محمود عباس شکل گرفت.

به گزارش عصرقائم، روزنامه رای الیوم نوشت، ده‌ها تن در پی فراخوان لیست‌های انتخاباتی مخالف با تعویق انتخابات، در تجمع اعتراض آمیزی که در شهر رام الله واقع در مرکز کرانه باختری برگزار شد، شرکت کردند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه از تعویق انتخابات فلسطین تا زمان تضمین برگزاری آن در قدس اشغالی خبر داد و گفت، پیام‌هایی از رژیم صهیونیستی رسیده مبنی بر اینکه به دلیل عدم وجود دولت، این رژیم نمی‌تواند درباره برگزاری انتخابات در قدس تصمیم بگیرد.

جمال الطویل، نامزد لیست “قدس وعده گاه ماست” وابسته به حماس در حاشیه این تجمع گفت، پیام تجمع کنندگان حفاظت از اراده ملت فلسطین، قادر ساختن مردم قدس برای کاندیداتوری، انتخاب و تبلیغات انتخاباتی است.

وی گفت، قدس برای ورود در انتخابات از اشغالگر اجازه نمی‌خواهد.

ناصر ابوخضیر، سخنگوی لیست “نبض ملت” وابسته به جبهه مردمی هم گفت: آمدیم بگوییم: نه به تعویق، آری به برگزاری انتخابات.

وی گفت، انتخابات تنها کلید بازسازی نظام سیاسی فلسطین و احیای پروژه آزادی ملت و رهایی از دودستگی، متوقف کردن سلطه طلبی، انحصارطلبی، فساد و جانبداری است.

همزمان؛ جنبش فتح تجمع دیگری در شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری در حمایت و پشتیبانی از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ترتیب داد.

عطا ابو رمیله، دبیرکل فتح گفت: به ملت خود و سراسر جهان می‌گوییم نمی‌توانیم با کنار گذاشتن قدس از انتخابات پارلمانی موافقت کنیم.

بر اساس حکم ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین قرار بود انتخابات فلسطین در سه مرحله؛ انتخابات پارلمانی در ۲۲ ماه ژوئیه، ریاست تشکیلات خودگردان ۳۱ ژوئیه و انتخابات شورای ملی در ۳۱ اوت برگزار شود.

در توافقنامه مرحله انتقالی که سال ۱۹۹۵ میان سازمان آزادی بخش فلسطین و رژیم صهیونیستی در واشنگتن به امضا رسید، بندی درباره برگزاری انتخابات در قدس آمده است که تصریح می‌کند رای گیری در دفاتر پستی وابسته به رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفده − 1 =