کد خبر : 263858
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
-

واکنش گروه‌های فلسطینی به تعویق انتخابات

واکنش گروه‌های فلسطینی به تعویق انتخابات

گروههای فلسطینی نسبت به خطر تصمیم جنبش فتح و تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تعویق انتخابات هشدار داده و اعلام کردند که دادن حق وتو به رژیم صهیونیستی برای برگزاری یا تعطیلی انتخابات در قدس را نخواهند پذیرفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از سایت المیادین، جبهه مردمی آزادی فلسطین بار دیگر مخالفت خود را با تعویق انتخابات اعلام کرد و خواستار پایبندی به توافقنامه‌های ملی درخصوص برگزاری انتخابات فلسطین شد.

این گروه با اعلام اینکه تمامی تلاش خود را برای انصراف از این تصمیم به کار خواهد بست، عنوان داشت، این تصمیم سوالی را در مورد میزان جدیت تیم اجرایی مسلط بر سازمان آزادی بخش فلسطین پیرامون پایان بخشیدن به اختلافات و برقراری وحدت ملی مطرح می‌کند.

کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کردند، حقوق با زور گرفته می‌شود. در برابر قدرت دشمن تسلیم شدن به منزله کنار گذاشتن وظیفه دفاع از قدس است.

طلال ابوظریفه، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک فلسطین هم اعلام کرد، تعویق انتخابات تجاوز به یک حق اساسی از حقوق ملت فلسطین و برگزاری انتخابات کلید بازسازی نظام سیاسی فلسطین چه سازمان آزادی بخش فلسطین یا نهادهای تشکیلات خودگردان فلسطین است.

وی گفت، جبهه دموکراتیک به هیچ وجه از این اقدامی که هیچ توجیهی ندارد، حمایت نخواهد کرد و حق بیان موضع را به هر شکلی که مناسب ببیند، برای خود محفوظ خواهد دانست.

ابوظریفه گفت، نمی‌توان دادن حق وتو به رژیم صهیونیستی در برگزاری یا تعطیلی انتخابات در قدس را پذیرفت.

حزب سیاسی “طرح ملی فلسطین برای تغییر و پایان دادن به دودستگی” و لیست آن هم مخالفت خود را با تعویق انتخابات فلسطین اعلام کرده و خواستار انصراف از این تصمیم و پافشاری بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر از جمله در قدس شدند.

این مواضع پس از نشست رهبری فلسطین در روز پنجشنبه در رام الله پیرامون بررسی موضع نهایی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد خود اعلام شد.

پیش از برگزاری این نشست تعدادی از گروه‌های فلسطینی اعلام کرده بودند که جلسه تشکیلات در رام الله را تحریم می‌کنند، زیرا با تعویق انتخابات مخالف هستند و برگزاری انتخابات را حق ملت فلسطین می‌دانند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه از تعویق انتخابات فلسطین تا زمان تضمین برگزاری آن در قدس اشغالی خبر داد.

در راستای اجرای تصمیم رهبری فلسطین؛ کمیته مرکزی انتخابات هم از توقف روند انتخابات از صبح امروز (جمعه) خبر داد. قرار بود لیست‌ها و نامزدها به صورت نهایی همزمان با نخستین روز آغاز کارزار انتخاباتی پارلمانی منتشر شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =