کد خبر : 263817
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
-

دومین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان

دومین پرواز بزرگترین هواپیمای جهان

دو سال پس از انجام پرواز اولیه، بزرگترین هواپیمای جهان برای یک پرواز دیگر به آسمان رفته است. هواپیمای شرکت “استراتولانچ” روز گذشته دومین پرواز آزمایشی و یک سری مانور در حین پرواز بر فراز پایگاه هوایی و فضایی موهاوی انجام داد و همه چیز طبق برنامه پیش رفت.

به گزارش عصرقائم، هواپیمای یاد شده دومین پرواز آزمایشی خود را صبح پنجشنبه (۲۹ آوریل) انجام داد. شرکت آمریکایی “استراتولانچ”(Stratolaunch) در سال ۲۰۱۱ توسط “پل آلن”(Paul Allen) پایه‌گذاری شد. نخستین پرواز این هواپیما ماه آوریل سال ۲۰۱۹ انجام شد. نخستین پرواز هواپیما ۲ و نیم ساعت به طول انجامید که طی آن در ارتفاع ۱۷ هزار فوتی “صحرای مجاوه” (Mojave desert) پرواز کرد و حداکثر سرعت هواپیما ۱۸۹ مایل در ساعت (۳۰۴ کیلومتر بر ساعت) بود.

این هواپیما که با نام “Roc” شناخته می‌شود، در ابتدا به عنوان یک سیستم پرتاب مداری هوابرد برای حمل موشک و ماهواره در ارتفاع و سپس پرتاب آنها به مدار نزدیک زمین طراحی شده بود، اما زمانی‌که این شرکت در اکتبر ۲۰۱۹ به صاحبان فعلی خود  فروخته شد، تغییراتی در هدفش به وجود آمد و اکنون هواپیما به عنوان یک سکوی پرتاب متحرک برای وسایل نقلیه مافوق صوت عمل خواهد کرد.

Roc در طول پرواز آزمایشی روز پنجشنبه به حداکثر ارتفاع ۱۴ هزار فوت (۴۲۶۷ متر) و حداکثر سرعت ۱۹۹ مایل در ساعت (۳۲۰ کیلومتر در ساعت) رسید.

هواپیمای “استراتولانچ” با استفاده از ۶ موتور بوئینگ ۷۴۷ خود این پرواز را انجام داد و سپس برای انجام دومین پرواز موفق خود یک سری مانور آزمایشی انجام داد. این هواپیما به مدت ۳ ساعت و ۱۴ دقیقه در ارتفاع ماند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =