کد خبر : 263889
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

جولان کرونا در هند و مرده‌ سوزخانه‌هایی که ۲۴ ساعته کار می‌کنند

جولان کرونا در هند و مرده‌ سوزخانه‌هایی که ۲۴ ساعته کار می‌کنند

هند اکنون با بیش از ۱۸.۷ میلیون مبتلا پس از آمریکا دومین کشوریست که بالاترین تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ را در جهان دارد و در حال حاضر آمار روزانه ابتلا در این کشور به بیش از ۳۸۰ هزار مورد جدید رسیده است.

به گزارش عصرقائم، همچنین بنابر فهرست آماری “ورداُمتر” موج دوم کرونا در هند شمار جان باختگان کرونا را به بیش از ۲۰۸ هزار نفر رسانده است.

این روزها تصاویر دلخراشی از وضعیت همه گیری کووید ۱۹ و قربانیان آن در هند منتشر می‌شود که نشان دهنده عمق بحران کرونا در این کشور است.

هند در هفته گذشته بیشتر از سایر کشورها موارد ابتلا به کووید ۱۹ را داشته است.

کمبود منابع اکسیژن و تخت‌های بیمارستانی باعث افزایش قربانیان شده است. همچنین مرده سوزخانه‌ها با کمبود جا برای آتش زدن اجساد مواجه هستند و برخی از آنها بدون توقف و ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

بنابر گزارش شبکه خبری بی بی سی، در آیین هندوها سوزاندن جنازه به طور سنتی مهم‌ترین بخش مراسم تشییع جنازه است. به همین خاطر در دهلی نو، پایتخت هند کارگران مجبور شده‌اند جایگاه‌های جدیدی برای سوزاندن اجساد درست کنند و از پارک‌ها و اماکن خالی برای سوزاندن اجساد استفاده شده است.

طبق گزارش‌ها، مقام‌ها مجبور به قطع درختان پارک‌ها برای استفاده در مراسم شده‌اند. بنابر این گزارش، خانواده‌ها برای سوزاندن اجساد نزدیکان خود ساعت‌ها منتظر می‌مانند و از آنها خواسته شده تا با جمع کردن چوب کمک کنند.

اسپوتنیک نیز در گزارشی آورده است که تاکنون بیش از ۴۰ کشور متعهد شده اند تا هند را در مبارزه با موج فعلی ویروس کرونا کمک کنند چرا که دهلی نو همچنان در انتظار دریافت تجهیزات تولید اکسیژن و دارو برای مقابله با این بحران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − 18 =