کد خبر : 263496
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۱۰
-

کمبود تراشه به BMW رسید

کمبود تراشه به BMW رسید

شرکت بی ام دبلیو (BMW) پس از ماهها تلاش برای حفظ تولید، جدیدترین خودروسازی شد که با مشکل کمبود تراشه و کاهش اجباری تولید روبرو شد.

به گزارش عصرقائم، سخنگوی شرکت بی ام دبلیو اعلام کرد این خودروساز تولید خودروی مینی در کارخانه آکسفورد انگلیس را به مدت سه روز از ۳۰ آوریل متوقف خواهد کرد. همچنین شیفتهای کاری در کارخانه اش در رگنسبورگ آلمان را هفته جاری کاهش می دهد.

بی ام دبلیو یکی از آخرین خودروسازانی بود که از مشکل کمبود تراشه مصون مانده است. مشکل کمبود جهانی تراشه امسال میلیاردها دلار ضرر به درآمد خودروسازان وارد خواهد کرد. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا هفته جاری کمبود تراشه را مشکل عظیمی خواند. شرکت NXP Semiconductors پیش بینی کرد تامین تراشه در کل سال ۲۰۲۱ محدود خواهد ماند و نسبت به ادامه محدودیتها برای صنعت خودرو در سال ۲۰۲۲ هشدار داد.

خودروسازان از فولکس واگن گرفته تا فورد موتور به دلیل کمبود تراشه ناچار شده اند کارخانه هایشان را تعطیل کنند. افزایش تقاضا برای تلفن هوشمند، لپ تاپها و سایر وسایل الکترونیکی در دوران پاندمی باعث شد تولیدکنندگان تراشه نتوانند پاسخگوی تقاضای فزاینده باشند و تقاضای خودروسازان را تامین کنند. اگرچه بی ام دبلیو تا چندین ماه موفق شد از این مشکل اجتناب کند اما اذعان کرد که چالشهایی برای تامین قطعات کافی برای همه کارخانه هایش دارد.

کارخانه آکسفورد حدود ۲۲۲ هزار دستگاه خودروی مینی در سال ۲۰۱۹ تولید کرد که معادل ۸۷۰ دستگاه خودرو در هر روز کاری بود. حدود ۸۰ درصد از خودروهای تولید شده در انگلیس، صادر می شوند.

کارخانه رگنسبورگ مدلهای X۱ و X۲ و همچنین ۱Series و ۲-Series گرن تورر را تولید می کند. این کارخانه سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرد که معادل ۷۹۰ دستگاه به ازای هر روز کاری بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سایر کارخانه های بی ام دبلیو به فعالیت عادی ادامه می دهند. روزنامه فایننشیال تایمز روز چهارشنبه از اختلال در تولید مینی خبر داده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − دو =