کد خبر : 263706
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
-

نباید شعائر دینی و فضائل اخلاقی در جامعه کم رنگ شود

نباید شعائر دینی و فضائل اخلاقی در جامعه کم رنگ شود

امام جمعه رامسر گفت: درست است که کرونا مخاطرات جدی دارد اما نباید شعائر دینی و فضائل اخلاقی در جامعه کم رنگ شود و نباید در شرایط سخت کنونی نیازمندان فراموش شوند.

به گزارش عصرقائم، حجت الاسلام حسین تقی پور در نشست ویدئو کنفرانسی شورای اقامه نماز و فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: جامعه بشری بیش از گذشته نیازمند معنویت و خداباوری در تمام شئون زندگی است.

وی افزود: کرونا درس های زیادی برای بشریت داشت و مهمترین پیام آن نزدیکی مرگ به انسان هاست و فاصله گذاری نه تنها با خطر حیات انسانی ضروری است بلکه فاصله گرفتن از معصیت و نفس اماره نیز یک مراقبت دائمی است.

امام‌ جمعه رامسر بیان کرد: نماز در ادارات باید جایگاه ویژه ای داشته باشد و بهترین جای هر اداره باید نمازخانه باشد و ندای ملکوتی اذان باید همواره طنین انداز باشد و نماز اول وقت نیز اولویت اصلی در ادارات باشد.

این مسئول تاکید کرد: درست است که کرونا مخاطرات جدی دارد اما نباید شعائر دینی و فضائل اخلاقی در جامعه کم رنگ شود و نباید در شرایط سخت کنونی نیازمندان فراموش شوند.

تقی پور افزود: کمک های مومنانه تدبیر عالی مقام معظم رهبری بود که در کنار طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نقطه امیدی برای همه دردمندان و نیازمندان شد.

وی گفت: خودخواهی و دور شدن از برکت زندگی و بسیاری از بلایا محصول دوری بشریت از خداوند و نماز که در واقع فرهنگ شکر گذاری از خداوند است.

امام جمعه رامسر تصریح کرد: نهادهای فرهنگی و تبلیغی در شرایط کنونی که کرونا یکه تازی می نماید با تولید آثار فاخر و توجه ویژه به ظرفیت فضای مجازی در حوزه دینی و نماز و روزه برنامه ریزی و اقدام کنند.

تقی پور به روسای ادارات گفت: رئیس هر اداره ای می تواند پیشتاز گسترش فرهنگ نماز اول وقت باشد و جلسات نیز طوری برنامه ریزی شود که به اذان ختم شود.

وی در پایان افزود: شب های قدر پیش رو فرصتی برای استغفار و تقرب به خدا و دعاهای قشنگ برای زندگی بهتر برای جامعه بشری است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =