کد خبر : 263651
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا

ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا

دوربین های مداربسته، یکی از مهم ترین وسایل امنیتی در زندگی روزمره ما هستند. ما با استفاده از سیستم های مداربسته، می توانیم نظارت دقیق تر و بهتری نسبت به محیط پیرامون خود داشته باشیم.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام شرکت فراگستر الکترونیک، برندهای متعددی از سیستم های دوربین مداربسته در صنعت نظارت تصویری وجود دارند. یکی از آن ها برند داهواست، داهوا متشکل از انواع و اقسام محصولات گوناگون و متنوع است که برای کاربردها و پروژه های متعددی مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع می توان گفت که شما با نصب دوربین مداربسته داهوا می توانید با هزینه ای مناسب، از وقایع محیط پیرامون خود مطلع شوید و با دقت بیشتری محیط را تحت کنترل و نظارت خود قرار دهید.

چرا نصب دوربین مداربسته داهوا، ضرورت دارد؟

شرکت داهوا، طیف گسترده ای از محصولات کاربردی خود را وارد بازار نظارت تصویری کرده است که شامل: سیستم های دوربین مداربسته پلاک خوان، تشخیص و شناسایی چهره، حرارتی، ضد اکسایش، ضد انفجار و … می شود. می توان گفت که شما می توانید با استفاده از سبد کالای متنوع داهوا، محیط کار، منزل خود، مراکز تفریحی و خرید، محیط های حساس و صنعتی و … ، به میزان بیشتری ایمن نمایید.

· شما می توانید با نصب دوربین مداربسته داهوا پلاک خوان، ورودی و خروجی مجتمع مسکونی خود را تحت نظارت و کنترل قرار دهید، یعنی این امکان وجود دارد تا شما یک لیست از پلاک های مجاز را تهیه نمایید تا در صورت بررسی پلاک خودروها توسط دوربین پلاک خوان یا ANPR و در صورت وجود در آن لیست، درب ورودی پارکینگ و یا راهبند مجتمع باز شود. اگر بخواهیم یکی از معروف ترین و کارآمدترین دوربین های پلاک خوان معرفی کنیم، می توانیم به دوربین مداربسته پلاک خوان ITC-237 اشاره کنیم. این دوربین امکانات انحصاری چون آنالیز پلاک ها بر مبنای لیست سفید و سیاه را فراهم می سازد.

· شرکت داهوا، دوربین های شناسایی چهره (Face Recognition) خود را بر مبنای هوش مصنوعی یا AI طراحی کرده است. شما می توانید با نصب دوربین مداربسته داهوا از نوع شناسایی چهره، محل کار، مراکز تجاری و خرید، ایستگاه های مترو، فرودگاه ها و … را تحت نظارت بیشتری قرار دهید. به عنوان مثال : می توانید چهره افراد مجرم و یا تحت پیگرد قانونی را در دیتابیس دوربین ثبت نمایید تا در صورت رویت آن فرد یا افراد، اعلانات لازم ارسال شود تا مسئولین حراست و امنیتی اقدامات لازم را انجام دهند IPC-HFS7443-Z-LI-D2 . یکی از دوربین های حرفه ای تحت شبکه شناسایی چهره است. این دوربین می تواند تصاویر محیط را با وضوح بالا و رزولوشن ۴MP ارائه نماید. این دوربین شناسایی چهره داهوا، امکان ارائه تصاویر دید در شب تا مسافت ۱۵۰متر را داراست. همچنین می تواند با استفاده لنز موتورایز خود، جزئیات بالایی از سوژه های مورد نظر را ارائه نمایید.

نصب دوربین مداربسته داهوا، چگونه انجام می شود ؟

همانطور که می دانیم پس از انتخاب و خرید، نوبت به مرحله نصب دوربین مداربسته می رسد. در این مرحله، می بایست فرآیند نصب توسط یک فرد متخصص و حرفه ای انجام شود تا بیشترین بهره وری از محصول مورد نظر حاصل شود. در ادامه مراحل نصب دوربین مداربسته داهوا را شرح خواهیم داد.

· اولین نکته قابل توجه، بررسی شرایط نصب هر نوع دوربین می باشد. می توان گفت که شرایط نصب و نحوه راه اندازی دوربین آنالوگ با تحت شبکه متفاوت است. در بستر تحت شبکه نباید فاصله دوربین تا دستگاه NVR و یا سوئیچ بیش از حد استاندارد باشد، موضوع متراژ و فاصله در دوربین های بستر آنالوگ نیز مطرح است اما نسبت به دوربین های آی پی از حساسیت کمتری برخوردار هستند. بنابراین نصب دوربین های آی پی و یا تحت شبکه حساسیت بالاتری نسبت به دوربین های بستر آنالوگ دارند. در راه اندازی دوربین های تحت شبکه، نیاز است که فرآیند راه اندازی اولیه که شامل تعیین رمز، ایمیل، تنظیم آی پی، سوالات امنیتی و … می شود را در ابتدای امر انجام داد.

به صورت کلی، نباید آداپتور در فاصله زیادی از دوربین واقع شود چرا که ممکن است موجب افت ولتاژ و اختلال در فرآیند ارسال تصاویر شود.

· یک نکته عمومی در نصب دوربین مداربسته داهوا و دیگر برندهای موجود در بازار نظارت تصویری این است که دوربین ها در شرایط استانداردی نصب شوند و کابل کشی آن ها به دور از هر گونه امواج الکترومغناطیسی، کابل های برق فشار قوی و … باشند، همچنین دوربین ها بر روی فلز نصب نشوند چرا با این کار، شرایط برای بروز اختلالات جدی در ارائه تصاویردوربین های مداربسته جدی خواهد شد. اگر به دلایلی ناچار به نصب دوربین بر روی فلز شدید، لازم است که از عایقی مناسب بین دوربین و سطح فلزی استفاده نمایید.

· یکی از اصلی ترین و مهم نکات در فرآیند راه اندازی و نصب دوربین مداربسته داهوا، انتخاب و تعیین رمز غیر قابل پیش بینی برای سیستم مداربسته است. توصیه می گردد حتی پس از خروج نصاب از محل پروژه، رمزهای این گونه سیستم ها را تغییر دهید.

کلام آخر در خصوص ضرورت نصب دوربین مداربسته داهوا

همانطور که شرح داده شد، محصولات داهوا علاوه بر تنوع گوناگونی که دارند، برای هر نیاز و کاربردی مناسب می باشند و می توانند تمام نیاز های کنترلی و نظارتی ما را تامین نمایید. شما با نصب دوربین مداربسته داهوا متناسب به نیاز خود می توانید به بررسی دقیق منزل، محیط کار و سایر محیط های پیرامون خود بپردازید و دغدغه ای در خصوص خدشه دار شدن امنیت خود نداشته باشید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × یک =