کد خبر : 263533
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
-

تیم‌های ایرانی خسته‌اند

تیم‌های ایرانی خسته‌اند

«خستگی» واژه مشترک تیم‌های ایرانی است که از فشردگی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا رنج می‌برند و نمی‌توانند از تمام ظرفیت تیم‌های خود استفاده کنند.

به گزارش عصرقائم، تیم‌های ایرانی در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا جزو بهترین تیم‌های غرب قاره بودند. پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد هر یک با نتایج خود در گروه‌های مختلف، نوید صعود هم‌زمان هر چهار تیم را می‌دانند و امیدواری‌ها افزایش یافته بود.

اما مشکل هر چهار تیم در دور رفت به اوج خود رسید و حالا مربیان در نشست خبری از فشردگی مسابقات می‌گویند. البته این مشکلی است که دامن تیم‌های دیگر را هم گرفته است و به وضوح سطح فنی مسابقات کاهش یافته و تیم‌هایی که انرژی خود را تقسیم کرده بودند، اکنون بازدهی بیشتری‌ نسبت به دور رفت دارند.

نگاهی به گفته‌های مربیانی مانند گل‌محمدی، مجیدی، خطیبی و همین‌طور مربی اسپانیایی فولاد گواهی بر این مطالب است که هر چهار تیم در دور برگشت در حال مدیریت انرژی و رفع خستگی تیم‌های خود با استفاده از بازیکنان نیمکت‌نشین هستند؛ اتفاقی که برای رقابت‌هایی در سطح لیگ قهرمانان آسیا شاید مشکل‌آفرین شود.

به همین دلیل در دور برگشت، هر چهار تیم نتایج ضعیف‌تری را کسب کرده‌اند و بعد از انجام ۲ بازی، امتیازات چندان زیادی را کسب نکرده‌اند و به همین دلیل امیدواری تیم‌ها برای صعود به عنوان صدرنشین کم شده و حتی شانس صعود به عنوان یکی از تیم‌های دوم هم به خطر افتاده است.

تراکتور ۴ امتیاز، پرسپولیس ۳ امتیاز و استقلال ۲ امتیاز در دور برگشت کسب کرده‌اند و فولاد هم بدون کسب امتیاز ضعیف‌ترین عملکرد را داشته و نتایجش قابل قیاس با دور رفت این مسابقات نیست.

آن‌طور که از اظهارات مربیان و شواهد و قراین بر می‌آید، هنوز بازیکنان ایرانی و حتی اکثر بازیکنان آسیایی به بازی در این وضعیت عادت ندارند و در صورت استمرار این شرایط، ابتلای بازیکنان به مصدومیت اجتناب‌ناپذیر است و با افت کیفی بازیکنان همراه می‌شود.

در فوتبال پیشرفته اروپا و ورزش‌هایی مانند بسکتبال حرفه‌ای آمریکا که بازی‌ها در بازه زمانی کوتاهی برگزار می‌شود، از دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای احیای وضعیت بدنی بازیکنان استفاده می‌شود که مطمئنا نمونه این ابزارها در فوتبال ایرانی جایی ندارد.

به طور مثال، در لیگ بسکتبال حرفه آی آمریکا (NBA) با توجه به این که آن‌ها دیدارهای بسیاری را در بازه زمانی واقعا کوتاه برگزار می‌کنند، باید ریکاوری دقیق و درستی داشته باشند؛ بنابراین بسکتبالیست‌ها روزانه به مدت دو ساعت درمان با اکسیژن پرفشار، به منظور بالا بردن سرعت ریکاوری را انجام می‌دهند. در این روش، ورزشکار در سلول اکسیژن با فشار بالا، نفس می‌کشد که به بالاتر رفتن سطح اکسیژن خون کمک می‌کند و سرعت ریکاوری و بهبود مصدومیت را افزایش می‌دهد.

این روش چند سالی است که به فوتبال اروپا هم وارد شده و خیلی از بازیکنان اروپایی شخصا این دستگاه را خریداری کرده و در منزل مسکونی خود از آن استفاده می کنند که آن‌ها را برای بازی در مسابقات پرفشار آماده می‌کنند.

برای این که فوتبال ایران و حتی آسیا قادر به برگزاری مسابقات در هر سه روز یک بار شود، نیاز به استفاده از تکنولوژی‌های جدید است که فعلا فراتر از دسترس فوتبال قاره کهن و به خصوص ایران است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + چهار =