کد خبر : 263649
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
-

افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در تهران

افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در تهران

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت درحال‌حاضر در شرایط قابل قبول است اما به‌تدریج تا صبح فردا (۱۰ اردیبهشت) بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش عصرقائم، براساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران طی صبح امروز (۹ اردیبهشت) کیفیت هوا در بیشتر مناطق تهران به‌دلیل وزش باد موثر و پراکندگی آلاینده‌ها در محدوده‌ قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

از سویی دیگر به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی در طول روز و وزش باد موثر شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

بر این اساس، این شرایط جوی تا ساعات پایانی ادامه دارد و با وجود افزایش حجم ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق تهران دور از انتظار نیست.

طی صبح فردا (۱۰ اردیبهشت) نیز با کاهش تندی باد در پاره‌ای از مناطق پرتردد افزایش غلظت آلاینده‌ها سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود و حاکمیت جو به‌نسبت آرام در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند. هرچند در برخی ساعات بعد ازظهر احتمال رشد ابر و رگبار پراکنده وجود دارد.

بر این اساس با وزش باد موثر تا اواخر وقت فردا، برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۸ صبح امروز با شاخص میانگین ۷۷ در شرایط قابل قبول قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با شاخص میانگین ۷۲ همچنان در شرایط قابل قبول است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =