کد خبر : 263716
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
-

ادامه اعتراضات خشم‌آلود ساکنان عدن درباره وضعیت بسیار بد خدمات‌رسانی

ادامه اعتراضات خشم‌آلود ساکنان عدن درباره وضعیت بسیار بد خدمات‌رسانی

اعتراضات خشم‌آلود ساکنان شهر عدن (پایتخت خودخوانده دولت مستعفی یمن) نسبت به وضعیت بد خدمات در این شهر برای سومین روز پیاپی ادامه یافته و شامل برخی شهرها و محله‌های مسکونی دیگر نیز شد.

به گزارش عصرقائم، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شهر عدن از شامگاه دوشنبه شاهد تظاهرات خشم‌آلود ساکنان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و خدمات ضعیف در این شهر به ویژه خدماتی چون برق و آب است.

این اعتراضات برای سومین روز متوالی نیز ادامه یافته و اکنون برخی شهرها و مناطق مسکونی دیگر نیز به آن افزوده شدند.

ساعت‌های قطعی برق در عدن از ابتدای ماه مبارک رمضان افزایش یافته و به روزی ۱۵ ساعت قطع یک سره برق افزایش یافته است.

در شهرهای کریتر، المعلا و المنصوره نیز شهروندان یمنی شامگاه چهارشنبه در حالی که نیروهای امنیتی شورای انتقالی به شکلی گسترده در ورودی‌های شهرها و تقاطع و خیابان‌های پرجمعیت مستقر شده بودند، اعتراضات خشم‌آلودی به پا کردند.

تظاهرکنندگان اعلام کردند که خیابان الزعفران در مرکز شهر کریتر، خیابان مدرم در شهر المعلا و خیابان خلیفه در شهر المنصوره را مسدود کرده، لاستیک خودروها را آتش زدند و مانع از حرکت خودروها شدند و شعارهایی در مخالفت با شورای انتقالی سر دادند.

مختار الرحبی، مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن توییت کرد: خیابان‌های شهر عدن غرق تظاهرات شبانه‌ای برای برکناری شورای انتقالی وابسته به امارات هستند.

همچنین الرحبی توییت کرد: شعارهای این جمعیت معترض عمق نارضایتی مردم از رهبران شورای انتقالی را به دلیل شکست‌شان در ارائه کمترین و ساده‌ترین خدمات عمومی نشان دادند.

با وجود اینکه طبق توافق ریاض در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰ دولت به عدن بازگشت اما نیروهای شورای انتقالی هنوز کنترل این استان را در دست دارند و شرایط خدماتی و اجتماعی این استانی بهبودی نداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 10 =