کد خبر : 263560
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
-

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن به منطقه سفر می‌کند

نماینده ویژه آمریکا در امور یمن به منطقه سفر می‌کند

وزارت خارجه آمریکا از سفر نماینده ویژه این کشور در امور یمن به کشورهای عربستان سعودی و عمان برای گفت‌وگو درباره تحولات این کشور خبر داد.

به گزارش عصرقائم، همزمان با حمایت‌های آمریکا از رژیم سعودی در جنگ تحمیلی علیه یمن، «تیم لیندرکینگ» نماینده ویژه واشنگتن در امور یمن به منطقه غرب آسیا سفر می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که لیندرکینگ روز پنجشنبه با سفر به عربستان سعودی و عمان، با مقام‌های دو کشور درباره بحران یمن گفت‌وگو می‌کند.

وی پیشتر گفته بود آمریکا از اینکه ایران برای پایان دادن به جنگ یمن نقش سازنده‌ای ایفا کند استقبال می‌کند.

همزمان وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از رصد تماس‌های آمریکا با سرکرده‌های سازمان تروریستی القاعده در عدن و مأرب و هماهنگی‌ میان آنها خبر داده است. (جزئیات بیشتر)

عربستان سعودی دو ماه پیش و در اواخر ششمین سال تجاوز نظامی به یمن، ابتکار عملی را پیشنهاد کرد که به ادعای ریاض به دنبال تحقق صلح در یمن است.

با این حال، دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز جزوی از این دولت است، این طرح را غیرواقع‌بینانه و تکرار زیاده‌‌خواهی‌های متجاوزان دانسته و بر توقف حملات زمینی و هوایی و لغو محاصره شش ساله یمن به عنوان اولین گام به سوی آتش‌بس در این کشور تأکید کرده است.

عدم تحقق اهداف ادعایی ائتلاف متجاوز به یمن در طول این سال از یک طرف و رسوایی سران سعودی به دلیل این جنگ که بزرگترین فاجعه را رقم زده، ریاض را مجبور کرده است که از در صلح سخن بگوید. با این حال یمنی‌ها معتقدند عربستان سعودی آنچه را که با جنگ نتوانسته به دست بیاورد، می‌‌خواهد با طرح‌های تحمیلی تصاحب کند.

«محمد عبدالسلام»، سخنگوری انصارالله و رئیس هیأت مذاکره کننده این دولت نیز از اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل انتقاد کرد و گفت که حامیان ائتلاف سعودی، صلح ادعایی را برای متجاوزان می‌خواهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 7 =