کد خبر : 263712
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
-

فلاحت‌زاده: برخی فوتبال ساحلی را بهم ریخته‌اند

فلاحت‌زاده: برخی فوتبال ساحلی را بهم ریخته‌اند

اولین سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در واکنش به حواشی اخیر این رشته و اظهارات بازیکنان و مربیان فعلی و گذشته این تیم علیه همدیگر گفت: برخی با این ادعا که بنیان‌گذار این رشته بوده‌اند و با وارد کردن اتهام به دیگران، همه چیز را بهم ریخته‌اند.

به گزارش عصرقائم، فرشاد فلاحت‌زاده، اولین سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران و از بنیان‌گذاران این رشته در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حواشی اخیر در این رشته و اتهامات مطرح شده از سوی برخی از بازیکنان و مربیان سابق تیم ملی در فضای رسانه‌ای که با حذف این تیم از جام‌جهانی همزمان شده است، گفت: صحبت‌ها زیاد است. برخی با این ادعا که بینان‌گذار این رشته بوده‌اند و اتهام وارد کردن به دیگران، همه چیز را بهم ریخته‌اند. الان همه در حال تخریب یکدیگر هستند و مربی و بازیکن جواب هم را می‌دهند و مسائلی را باز می‌کنند که مربوط به زمان حال نیست. شریط طوری است که هر کسی می‌گوید حالا که من نیستم، بگذار همه چیز خراب شود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی با اشاره به تشکیل تیم ملی در اواسط دهه ۸۰، گفت: من ۵ تا ۱۰ سال از عمرم را گذاشتم. من شخصا برای این تیم هزینه کردم و بازیکنانی را به تیم ملی آوردم که از بهترین‌های آسیا هستند. در نهایت تیمی را متشکل از بازیکنان جوان و بااستعداد و همینطور برخی بازیکنان شناخته شده، ایجاد کردم. در آن دوران بازیکنانی مانند روماریو و مارادونا هم بعد از اتمام دوران فوتبالشان، فوتبال ساحلی بازی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: حتی در آن مقطع به کریم باقری و خداداد عزیزی هم گفتم که به تیم ملی فوتبال ساحلی کمک کنند اما این اتفاق رخ نداد. در نهایت چندین فوتبال شناخته شده مانند رضا حسن زاده، علی میرزا استواری، بهزاد داداش‌زاده محمدرضا مهران‌پور، عباس جمشیدیان، احسان وجدی و … به همراه چندین بازیکن جوان به تیم ملی ملحق شدند و مقام سوم آسیا را کسب کردیم. من دست تنها هم بودم و وظایف سرمربی، مربی، بدنساز، مربی دروازه‌بان‌ها و … را به تنهایی انجام می‌دادم و توانستیم مقام سوم مسابقات را به دست بیاوریم. خودم هم بازی می‌کردم که ۱۰ گل به ثمر رساندم اما چون محمد احمدزاده بازیکن جوانی بود، تصمیم گرفتم عنوان آقای گلی را به بازیکنی بدهند که آینده دارد نه من که ۴۰ سال از عمرم گذشته بود.

فلاحت‌زاده یادآور شد: برای مسابقات جهانی به این نتیجه رسیدیم که یک نفر را به عنوان دستیار به تیم اضافه کنیم. در نتیجه بهزاد داداش‌زاده به عنوان دستیار کنار دست من قرار کرد. هدف ما در این مسابقات هم کسب رتبه نبود بلکه به علت فشارهای فیفا برای تعلیق فوتبال ایران، تصمیم داشتیم با حضور در این مسابقات، اوضاع را بهبود ببخشیم.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ساحلی گفت: بعد از گذشت ۴ تا ۵ سال دیدیم که در فاز مدیریتی ضعیف هستیم و به یک مدیر توانمند نیاز داریم. خانم شهریاری به فوتبال ساحلی ملحق شد که یک شیر زن است و یک تنه باعث رنسانس در این رشته شد و تیم ملی در جهان به شهرت رسید. اینکه از دستاوردهای او چشم پوشی کنیم، بی‌انصافی است. همه در بخش مدیریتی نقاظ ضعف دارند اما باید با انتقاد درست به رفع این موارد کمک کنیم. ما بهتر از شهریاری نداشتیم و نداریم. من در فدراسیون هم نیستم و از فوتبال ساحلی بیرون آمدم اما باید حقایق را بگویم. الان که تیم ملی به جام جهانی نرفته، از او انتقاد می‌شود. تیم ملی فوتبال ما هم با این همه هزینه، مشخص نیست که به جام جهانی برود. وای به حال فوتبال ساحلی که هزینه‌ای هم برای آن نکرده‌ایم. اردوهای این تیم را لغو کردیم و مربی خارجی را به علت هزینه‌بر بودن، کنار گذاشتیم.

او درباره انتقادها از عملکرد عباس هاشم‌پور گفت: عباس هاشم‌پور شاگرد من بود و خیلی ایراد گرفتند که چرا او را به تیم ملی آوردم. او کاپیتان تیم فوتبال صنعت نفت بود و از فوتبال ساحلی شناختی نداشت اما به او آموزش دادیم و در مقطعی هم کاپیتان تیم شد. شرایطش خوب و مناسب بود و بعد از حضور در عرصه مربیگری، سرمربی تیم ملی شد. اگر در کارش مشکلی دارد، او را راهنمایی کنید.

فلاحت‌زاده درباره هجمه‌های اخیر اظهار کرد: چرا این انتقادها تا الان نبود؟ چرا اتفاقات چندین سال قبل را الان مطرح می‌کنند. فوتبال ساحلی چه دارد که به آن اتهام هم می‌زنند؟ آدم اگر انتقاد و نظری هم دارد، باید از راه درست بیان کند. همه پیشکسوتان باید آستین بالا بزنند و به فوتبال ساحلی کمک کنند تا مشکلات رفع شود. با اتهام زدن که چیزی درست نمی‌شود.

سرمربی سابق تیم ملی افزود: من هم در دوران مربیگری در تیم پگاه، به عابدینی گفتم که آنالیزور نداریم و اگر اجازه بدهی، برادرم را بیاورم؟ او هم گفت «این که سوال ندارد بلکه باید امین ترین فرد به من که دارای مدرک مربیگری، مدرک زبان و سابقه فوتبال است، در تیم مشغول شود.» به خانم شهریاری هم نمی‌توان ایراد گرفت که چرا برادرش در این کمیته مشغول است. مگر برادرش چه کرده است؟ چرا خدمات او را نمی‌بینند؟ چرا نمی‌گویند از زمانی که او روی کار آمده، لیگ و اردوهای ملی به طور منظم برگزار می‌شود؟

فلاحت‌زاده گفت: اگر مشکلی وجود دارد، باید به خانم شهریاری یا عباس هاشم‌پور گفته شود که این نقاط ضعف وجود دارد. فوتبال ساحلی هیچ پولی ندارد. فکر می‌کنم بیشترین قرارداد ۵۰ میلیون تومان باشد.

وی با انتقاد از عملکرد مهدی تاج، رئیس کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی و عضو کمیته اجرایی AFC گفت: من مهدی تاج را دوست دارم اما این نقطه ضعف او است که تیم ملی ایران به جام جهانی نرفته است. او باید امتیازها و مزایای حضور ایران در جام جهانی را در نظر می‌گرفت و در کمیته اجرایی به تصویب می‌رساند. یا با برگزاری یک یا دو بازی، نمایندگان آسیا در جام جهان مشخص می‌شدند. او خودش بریده و دوخته است. ما از مهدی تاج انتظار داریم به عنوان یک ایرانی مصلحت ما را در نظر بگیرد. وقتی تاج می‌بیند در داخل ایران خودمان با هم درگیر هستیم، دلسوزی نمی‌کند.

فلاحت‌زاده تاکید کرد: همه دنبال این هستند که بگویند بنیان‌گذار فوتبال ساحلی بودند. اولین سرمربی همیشه بنیان گذار هم می‌شود. به شخصه و به نوبه خودم از خانم شهریاری تشکر می‌کنم که با شجاعت و شهامت می‌گویم که او یک مدیر توانمند بود. به هر طریقی که به فوتبال ساحلی آمده باشد، موفق بوده است. چرا باید ناراحت باشم که او توانسته فوتبال ساحلی را به جایگاه خوبی برساند؟ چرا نمی‌گویند که او این همه دستاورد داشت؟ از دوستان خواهش می‌کنم به هم اتهام نزنند. برای ورود به فوتبال ساحلی راه‌های دیگری هم وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × پنج =