کد خبر : 263613
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
-

شروع واکسیناسیون ورزشکاران کره‌ای برای المپیک توکیو

شروع واکسیناسیون ورزشکاران کره‌ای برای المپیک توکیو

واکسیناسیون ورزشکاران کره‌ای برای حضور در بازی‌های المپیک از این هفته شروع می شود.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، حدود ۱۰۰ ورزشکار و مربی کره جنوبی که برای بازی‌های المپیک امسال به توکیو سفر خواهند کرد ، روز دوشنبه اولین دوزهای واکسن کرونا را دریافت می کنند.

کمیته ورزش و المپیک کره (KSOC) اعلام کرد که تقریباً ۵۰۰ نفر دیگر در هفته اول ماه می، قبل از سفر به ژاپن واکسینه می شوند. به طور کلی، بیش از ۹۰۰ نفر از تیم اعزامی کره جنوبی برای المپیک واکسینه می شوند.

از این تعداد، ۵۹۸ ورزشکار و مربی واکسن فایزر دریافت می کنند که نیاز به فاصله کمتری بین دوزها است و احتمال اینکه عملکرد آنها نسبت به واکسن آسترازنکا تحت تاثیر قرار گیرد، بسیار کمتر است. سایر همراهان تیم اعزامی کره واکسن آسترازنکا دریافت خواهند کرد.

واکسیناسیون کرونا برای شرکت در المپیک اجباری نیست، اما توصیه می شود.

کیون دیوک چول وزیر بهداشت کره جنوبی روز پنجشنبه در جلسه پرسش و پاسخ کرونا گفت: بیشتر راههای انتقال از طریق تماس افراد سالم با بیماران و مبتلایان به کرونا گزارش شده است.

کیون گفت که برنامه واکسیناسیون در حال افزایش است و بر تعهد دولت برای واکسیناسیون ۱۲ میلیون نفر تا ماه ژوئن تأکید کرد که تا نوامبر امسال به مصونیت گسترده می رسد.

تقریباً ۲.۷ میلیون کره ای از ۵۲ میلیون نفر جمعیت این کشور، اولین دوز واکسن خود را دریافت کرده اند که نشان دهنده این است که ۴ درصد مردم کره واکسینه شدند. در حالی که این آمار در ایالات متحده ۴۱ درصد است.

کره جنوبی از نیمه شب چهارشنبه ۶۸۰ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرده است که تعداد کل موارد تایید شده ابتلا را به بیش از ۱۲۱ هزار مورد و تعداد کل مرگ ها را به ۱۸۲۵ مورد می رساند.

استرالیا نیز که بحث های زیادی برای واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی خود وجود داشت، قصد دارد به زودی این کار را انجام دهد و تمامی ورزشکاران خود را واکسینه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 11 =