کد خبر : 263443
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
-

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در۲۰ استان

هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و احتمال وقوع تگرگ در۲۰ استان

سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ در ۲۰ استان کشور هشدار داد.

به گزارش عصرقائم، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وقوع رگبار باران با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی با احتمال تگرگ امروز (۸ اردیبهشت ماه) برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، نوار شمالی استانهای زنجان، قزوین، البرز و تهران و پنج‌شنبه (۹ اردیبهشت ماه) برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، یزد، گلستان و نیمه شمالی سمنان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی جمعه (۱۰ اردیبهشت ماه) در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و شرق فارس و شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، نوار شمالی استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان دور از انتظار نیست بنابراین خسارت به محصولات کشاورزی و اصابت صاعقه به دام‌ها قابل پیش‌بینی است.

در این شرایط جوی سازمان هواشناسی نسبت به پاکسازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات، توقف در حاشیه رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها، استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد و محافظت از باغات به دلیل احتمال وقوع تگرگ توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =