کد خبر : 263342
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
-

برگزاری زودهنگام انتخابات نظام مهندسی توجیه ندارد

برگزاری زودهنگام انتخابات نظام مهندسی توجیه ندارد

رئیس شواری عالی استان‌ها گفت: دوره فعلی سازمان نظام مهندسی در آبان‌ماه به انتها می‌رسد و مطابق معمول انتخابات این نهاد صنفی باید در مهرماه برگزار شود اما بنا به دلایل نامعلوم، سازمان نظام مهندسی قصد دارد، انتخابات را در مردادماه برگزار کند.

به گزارش عصرقائم، علیرضا احمدی، رئیس شواری عالی استان‌ها در گفتگو ، ضمن اشاره به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی به سازمان نظام مهندسی مبنی بر برگزاری انتخابات زودتر از مهلت تعیین شده گفت: بر اساس شکایات ثبت شده در سامانه ثبت تخلفات شورای عالی استان‌ها، بسیاری از افراد شاکی از برگزاری زودهنگام انتخابات نظام مهندسی انتقاد کرده‌اند.

رئیس شواری عالی استان‌ها در تشریح مسئله پیرامون انتخابات نظام مهندسی گفت: دوره فعلی سازمان نظام مهندسی در آبان‌ماه به انتها می‌رسد و مطابق معمول انتخابات این نهاد صنفی باید در مهرماه برگزار شود اما بنا به دلایل نامعلوم، سازمان نظام مهندسی قصد دارد، انتخابات را در مردادماه برگزار کند.

*دلایل برگزاری زودهنگام آزمون نظام مهندسی مشخص نیست

وی با اشاره به این نکته که برگزاری انتخابات زودهنگام توجیهی ندارد، افزود: مشخص نیست چرا در شرایط کرونایی متولیان نظام مهندسی قصد دارند، این انتخابات را زودتر از هنگام مشخص برگزار کنند.

احمدی در بیان این نکته که انتخابات نظام مهندسی، جزء انتخابات صنفی است، تاکید کرد: حتی اگر شرایط کرونایی دشوار باشد، باید به فکر تعویق این انتخابات باشیم اما در این شرایط برگزاری زودهنگام می‌تواند زمینه افزایش شیوع کرونا را تقویت کند.

رئیس شواری عالی استان‌ها در پایان با اشاره مجدد به ثبت شکایات پیرامون برگزاری زودهنگام انتخابات نظام مهندسی در سامانه ثبت تخلفات شورای عالی استان‌ها گفت: با توجه به ماهیت سامانه ثبت تخلفات شورای عالی استان‌ها ما مراتب اعتراض خود را از طریق سازمان بازرسی پیگیری کرده و تلاش می‌کنیم، انتخابات در زمان مقرر برگزار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + هشت =