کد خبر : 263314
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
-

ابلاغیه توقف تردد مسافر بین ایران و پاکستان صادر نشد

ابلاغیه توقف تردد مسافر بین ایران و پاکستان صادر نشد

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: نامه‌ای مکتوب مبنی بر عدم تردد مسافر بین ایران و پاکستان از وزارت کشور یا ستاد مقابله با کرونا دریافت نکرده‌ایم، فقط در نامه‌ای که ابلاغ شد بر تشدید کنترل‌ها تأکید شده است.

به گزارش عصرقائم، جواد هدایتی در گفت‌وگو ، در پاسخ به این سؤال‌ که چرا تردد مسافری بین مرز ایران و پاکستان لغو نشده است؟‌ اظهار داشت: براساس مصوبات قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که در ابتدای هفته جاری به ما ابلاغ شد، فقط موضوع کنترل مرزهای شرقی کشور به ویژه مرزهای مشترک با پاکستان و تشدید‌ اجرای پروتکل‌های بهداشتی به ما ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ در این راستا ما به مدیران پایانه‌های مرزی شرق کشور به ویژه کشور پاکستان، اعلام کردیم که معاینه مسافر از نظر بیماری در آنجا با کمک دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای مستقر، به صورت‌ مضاعف عملیاتی شود.

وی ادامه داد: کنترل مسافران توسط همکاران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و ما هم در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پشتیبانی می‌کنیم تا همکاران وزارت بهداشت معاینه مسافران را به خوبی از نظر ابتلا به کرونا انجام دهند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پاسخ به این گفته که نامه وزارت کشور مبنی بر توقف تردد مسافر با پاکستان بوده است، گفت: اینجانب نامه‌ای مکتوب مبنی بر عدم تردد مسافر بین ایران و پاکستان دریافت نکرده‌ام، فقط در نامه‌ای که دریافت کرده‌ایم‌ بر تشدید کنترل‌ها تأکید شده است و نامه عدم تردد مسافر بین ایران و پاکستان به سازمان راهداری نیامده است.

وی در پاسخ به این سؤال که روزانه چه میزان مسافر بین ایران و پاکستان جابه‌جا می‌شود، گفت: روزانه کمتر از یکصد نفر مسافر از مرزهای دو طرف عبور می‌کنند.

هدایتی اضافه کرد: موضوع معاینه مسافران و قرنطینه انسانی در حیطه وظایف همکاران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان است و ما هم تشدید کنترل‌ها را به مدیران مرزی ابلاغ کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره جابه‌جایی کالا بین ایران و پاکستان گفت: از سمت پاکستان به ایران جابه‌جایی کالا نداریم اما از سمت ایران بارهای صادراتی به پاکستان داریم که راننده‌ها و کامیون‌ها وارد عمق خاک پاکستان نمی‌شوند.

به گزارش فارس روز چهارم اردیبهشت فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در نامه ای به وزیر راه و شهرسازی، درباره ویروس کرونای جهش یافته هندی، هرگونه تردد مستقیم یا غیر مستقیم مسافر و کالا با این کشور را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد.

روز پنجم اردیبهشت معاون دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به فارس گفت که این بخشنامه هنوز کتباً به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ نشده است اما ما به مدیران مرزی خود شفاهی اعلام کرده‌ایم که تردد مسافر در مرزهای ایران و پاکستان ممنوع شود و منتظر ابلاغیه رسمی وزارت کشور به ساز‌مان راهداری هم هستیم.

بعد از ظهر دیروز، سخنگوی گمرک هم از ورود و خروج ۱۹۲ مسافر از مرز های زمینی با پاکستان خبر داد و گفت‌: با وجود اعلام محدودیت ها برای ورود و خروج مسافر به سمت پاکستان و هند در رسانه ها و عدم ابلاغ آن به نهادهای مستقر در مرز، ‌روز هفتم اردیبهشت ۱۹۲ مسافر از مرز میرجاوه و ریمدان تردد داشتند.

به گفته سید روح اله لطیفی‌ ۸۰ نفر خارجی (تبعه پاکستان) و پنج ایرانی فقط روز هفتم اردیبهشت از مرز میرجاوه به تفتان پاکستان وارد شدند و ۷۲ نفر پاکستانی و چهار ایرانی از مرز تفتان پاکستان به مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان وارد شدند‌ و از مرز ریمدان نیز ۳۰ نفر وارد و ۶ نفر به سمت پاکستان خارج شدند.

به گفته وی کنترل های بهداشتی کامیون‌های تجاری در مرز دو طرف به مدت ۱۰ روز افزایش می‌یابد و شناورهای تجاری نیز تحت کنترل‌ها و پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای امکان تخلیه و بارگیری پیدا می‌کنند.

بنابراین گزارش ورود و خروج مسافر از مرزهای مشترک با پاکستان شامل میرجاوه و بخشی هم ریمدان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − هشت =