کد خبر : 263427
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
-

سمساری و خرید و فروش لوازم دست دوم

سمساری و خرید و فروش لوازم دست دوم

سمساری تهرانیان مرجعی مطمئن برای خرید و فروش کالاهای دست دوم با طیف وسیعی از تنوع از مبلمان و فرش دستباف تا لوازم برقی و ضایعات فلزی با بهترین قیمت!

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام سمساری تهرانیان،  سمساری یا خرید و فروش لوازم دست دوم توسط واسطه‌های فروش سابقه‌ای دیرینه دارد. در همه جای دنیا سال‌هاست که مردم کالاهای دست دوم خود را برای فروش به مراکز ویژه این کار می‌سپارند و از این طریق نیز کالاهای مورد نیاز خود را تهیه می‌کنند.

قیمت پایین و پیدا شدن لوازمی خاص و متفاوت در این مراکز فروش، اصلی‌ترین انگیزه خرید از این مراکز است.

این وسایل دست دوم که اغلب ملزومات منزل و لوازم آنتیک را شامل می‌شود، مجموعه جالب و گسترده‌ای هستند که از تنوع بسیار بالایی برخوردارند.

اما فواید این نوع خرید و فروش چیست و چه نوع کالاهایی را می‌توان در این نوع مجموعه‌ها یافت؟

در این مطلب می‌خوانیم:

· از تاریخچه فروش لوازم دست دوم چه می‌دانیم؟

· خرید لوازم دست دوم: سود یا زیان؟

· علت جذابیت اجناس دست دوم و آنتیک چیست؟

· با سمساری تهرانیان، شعب آن در تهران و خدمات این مجموعه بیشتر آشنا شویم!

در مطالعه این نوشتار با ما همراه شوید.

دست دو فروشی کالا از چه زمانی آغاز شد؟

سمساری کلمه‌ای با ریشه عربی است، اما شغل واسطه‌گری در فروش کالاهای دست دوم که با این نام خوانده می‌شود در اصل به فرهنگ سومریان بازمی‌گردد. در این دوران افرادی واسطه بین رد و بدل شدن اشیا و لوازم بین مردم می‌شدند. این دلال‌ها که بعدها سمسار نامیده شدند به‌دلیل سفرهای کاری به مناطق تجاری جهان آن روز مانند هند، چین و مصر با فرهنگ خرید و فروش آشنایی بیشتر داشته و از ذکاوت و هوش تجاری خوبی بهره‌مند بودند.

این شغل به‌ظاهر ساده تا رسیدن به فرم امروزی فراز و فرودهای زیادی را طی کرده است.

از خرید اشیاء دست دوم سود می‌کنیم یا زیان؟

وقتی پای خرید و فروش لوازم سمساری در میان باشد، تشخیص این موضوع قدری دشوارتر است.

در مورد اشیا دست دوم، بیشترین سود خریدار بستگی به میزان فایده‌ای دارد که از خرید کالای مورد نظر نصیب افراد می‌شود. پس از این مرحله، تعیین قیمت کالای مورد نظر اهمیت دارد. البته قیمت‌گذاری اجناس در این مورد، نسبت به لوازم نو قدری متفاوت بوده و تابع مسائل متفاوتی است که در ادامه مطلب با شما درباره آن گفتگو می‌کنیم.

چگونگی خرید و فروش کالا در سمساری و تعیین قیمت کالا

خرید و فروش کالا در همه جای دنیا تابع قوانینی است که توسط مجامع صنفی تعیین و کنترل می‌شوند. به‌علاوه یک سری قوانین عرفی و رسم و رسوم نانوشته نیز در نقاط مختلف در این مورد وجود دارد که به آداب و رسوم و فرهنگ ملل ارتباط پیدا می‌کند.

برای مثال رسم اصرار بر پایین آوردن قیمت توسط مشتری که به چانه‌زنی معروف است، از دیرباز بین ما ایرانیان مرسوم بوده و به نوعی قانون عرفی تبدیل شده است. حال آنکه در برخی موارد نیز بر قیمت نهایی تاثیرگذار بوده و اندکی آن را کاهش می‌دهد.

اما برای آنکه هر دو طرف از انجام معامله کالای دست دوم راضی باشند، لازم است برخی موارد کاملا مشخص شود.

اما این موارد کدامند؟

از آنجا که اشیا دست دو معمولا تفاوت‌هایی با انواع نو دارند، لازم است وجود هر گونه نقص و کاستی در ظاهر یا کارکرد این لوازم و میزان استهلاک احتمالی آن مشخص شود. دراین‌صورت معامله با رضایت طرفین انجام شده و جای گله و شکایتی باقی نمی‌ماند. ذکر این موارد بی‌شک در تعیین قیمت نهایی نیز موثر است.

۶ فایده خرید از سمساری!

· قیمت متفاوت و اغلب به‌مراتب پایین‌تر

· ایجاد تنوع در محیط زندگی

· دستیابی به لوازم آنتیک، قدیمی و کلکسیونی

· صرفه‌جویی ارزی با مصرف دوباره لوازم و اشیا

· تهیه لوازم با کیفیت نسبت به نمونه‌های کم کیفیت موجود

· جلوگیری از مصرف‌گرایی و کاهش آسیب‌های زیست محیطی در اثر تولید مجدد

چرا و چگونه خرید اجناس دست دو جذاب است؟

این گفته که برخی اشیا دست دوم و مستعمل گاهی از کالاهای نو نیز جذابیت بیشتری دارند، قدری اغراق‌آمیز به‌نظر می‌رسد! اما تجربه نشان داده که برخی لوازم به‌ویژه لوازم آنتیک و زیرخاکی به‌مراتب بیش از انواع نو خواهان دارند.

این تجربه در مورد فرش‌ دستباف، آینه و شمعدان‌های قدیمی، آثار هنری عتیقه و حتی لوازم خانگی و برقی که امروزه دیگر در دسترس عمومی نیستند، نوعی حس نوستالژیک و جذابیت وجود دارد که افراد را به خرید آنها تشویق می‌کند.

مورد دیگر، قیمت متفاوت این لوازم است که خرید آنها را برای عموم دلچسب می‌کند. برای مثال نمونه‌ای از مبلمان که در فروشگاه قیمت سرسام‌آوری دارد، احتمالا در سمساری، با بهای به‌مراتب پایین‌تر قابل تهیه است.

با سمساری تهرانیان آشنا شوید!

مجموعه تهرانیان به‌عنوان مرجع آنلاین و معتبر، جهت خرید و فروش لوازم دست دوم در خدمت مشتریان محترم است. این مرکز که در شمال، شرق و غرب تهران شعبه دارد، آماده مراجعه به افراد در منازل، ادارات و سایر مراکزی است که مایلند لوازم اضافه خود را با بهترین قیمت به‌فروش برسانند.

بازدید از لوازم دست دو در هر منطقه تهران که باشید در کمترین زمان ممکن و با یک تماس تلفنی امکان‌پذیر است. برقراری تماس جهت تعیین قرار بازدید از طریق واتس اپ نیز میسر است.

این مجموعه خوشنام هم‌چنین در فروش لوازم دست دوم از همه نوع سابقه ۲۰ ساله دارد. این روزها گرانی و تورم بالا بسیاری از هم‌وطنان را در خرید لوازم مورد نیار با محدودیت روبرو کرده است. در این شرایط ایرانیان با مهیا کردن زمینه خرید لوازم دست دوم در انواع گوناگون این مشکل را تاحدامکان حل می‌کند.

علاوه بر شعب مختلف این مجموعه، سمساری آنلاین ایرانیان را در آدرس اینترنتی زیر جستجو کنید و بیابید.

/https://semsaritehranian.com

خرید و فروش موفق را با قیمت‌های منصفانه و تنوع بی‌نظیر در سمساری ایرانیان تجربه کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده − 14 =