کد خبر : 263055
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
-

وزیر خارجه آلمان: فرآیند صلح شرق اوکراین در حال رفتن به سمت مرحله‌ای حساس است

وزیر خارجه آلمان: فرآیند صلح شرق اوکراین در حال رفتن به سمت مرحله‌ای حساس است

وزیر امور خارجه آلمان گفت، فرآیند صلح مربوط به شرق اوکراین در حال رفتن به سمت مرحله‌ای حساس در هر دو فرمت نرماندی و مینسک است که طی آن طرفهای درگیر و چهار رهبر اروپایی قرار است گرد هم بیایند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان اظهار کرد: فرمت نرماندی و فرآیند مینسک در مرحله‌ای حساس قرار دارد. به همین دلیل من فکر می‌کنم ما به زودی خواهیم دید که آیا مجددا پیشرفتی وجود خواهد داشت و اینکه آیا توافقات مینسک سرانجام به طور کامل از سوی هر دو طرف اجرا خواهد شد یا خیر. در غیر این صورت ما با یک درگیری منجمد سر و کار خواهیم داشت و ما میخواهیم به هر قیمتی از آن اجتناب کنیم.

وزیر خارجه آلمان در این اظهاراتش که از طریق ویدیو کنفرانس و توسط جامعه آتلانتیک آلمان مطرح شد، گفت معتقد به اینکه پیشرفت در مذاکرات اخیرا “به صفر کاسته شده” نیست. او اظهار کرد، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با روسای جمهور روسیه و اوکراین گفتگو داشته است.

تنشها بین روسیه و اوکراین اوایل ماه جاری میلادی بعد از آنکه غرب روسیه را متهم به انباشت سربازانش در مرز با اوکراین کرد، بالا گرفت. سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اظهار کرد، این سربازان در داخل خاک روسیه تحرک پیدا کرده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =