کد خبر : 263098
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
-

نامه نگاری فلسطین به سازمان ملل و شورای امنیت درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی

نامه نگاری فلسطین به سازمان ملل و شورای امنیت درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی

نماینده فلسطین در سازمان ملل نامه‌هایی را درباره تشدید تنش‌ها در اراضی فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی از جمله در قدس شرقی برای دبیرکل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل فرستاد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، ریاض منصور، نماینده فلسطین در سازمان ملل دوشنبه در نامه‌هایی به دبیرکل این سازمان، رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی به سیاست‌ها و اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش آشوب و تجاوزات شهرک‌نشینان اشاره کرد.

وی گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیلی و تندروها حملات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه خود علیه فلسطینی‌ها را با تحریک و تشویق دولت اسرائیل افزایش داده‌اند. آن‌ها برای تحکیم اشغالگری و الحاق اراضی فلسطینی به ویژه در قدس شرقی تلاش می‌کنند.

وی در این نامه‌ها به ادامه سیاست مهاجرت اجباری فلسطینی‌ها از طریق انهدام منازل و عملیات تخلیه و ادامه استعمارگری و الحاق و رنج کودکان فلسطینی از حملات روزافزون نیروهای اشغالگر صهیونیست اشاره کرد.

منصور همچنین به ادامه شکنجه و بدرفتاری با اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اشاره و بر لزوم پایان دادن به سیاست بازداشت‌های ظالمانه و تجاوز به غیرنظامیان تأکید کرد.

وی اعلام کرد، بیش از ۴۴۰۰ فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند که از جمله آن‌ها ۳۷ زن و ۱۴۰ کودک هستند. ۴۴۰ تن نیز بدون اتهام و محاکمه در بازداشت اداری به سر می‌برند.

نماینده فلسطین گفت: شورای امنیت بیش از هر زمان دیگری فلج شده است و این مسئله موجب افزایش اشغالگری غیرقانونی شده است. سال‌ها کوتاهی در این باره منجر به آسیب به مردم فلسطین و اصول قوانین بین المللی و اعتبار شورای امنیت، مجمع عمومی و سازمان ملل شده است.

ریاض منصور تأکید کرد: ما نمی‌خواهیم جامعه جهانی از جمله شورای امنیت کار سختی برای مجازات اسرائیل کند بلکه تنها اراده برای احترام و پیگیری چارچوب‌های موجود و قواعد و قوانین بین المللی برای پایان دادن به این ظلم تاریخی داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + ده =