کد خبر : 263085
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
-

«زکات» پرداختی با جهش ۱۰۴ درصدی مرز ۱۳۰۰ میلیارد را رد کرد

«زکات» پرداختی با جهش ۱۰۴ درصدی مرز ۱۳۰۰ میلیارد را رد کرد

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشته برای اولین بار زکات کشور با جهشی ۱۰۴ درصدی نسبت به سال قبل از مرز ۱۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، گفت: این عملکرد موید آن است که در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و تجمیع تمام ظرفیت‌ها ما می‌توانیم در انتهای سال ۱۴۰۱ از مرز ۶۰۰۰ میلیارد تومان عبور کنیم.

به گزارش عصرقائم، علیرضا عسگریان ضم اشاره به جهش ۱۰۴ درصدی زکات پرداختی افزود: برنامه ریزی اولیه برای رسیدن به این هدف با رشد ۳۰ درصدی ۷ الی ۸ سال کاری در نظر گرفته شده بود در حالیکه این مهم با شکل گرفتن زیرساخت‌ها و با کمک تمامی عوامل دست اندرکار این فریضه الهی، ظرف مدت کمتر از سه سال محقق شد.

وی افزود: این عملکرد موید آن است که در صورت تکمیل زیرساخت‌ها و تجمیع تمام ظرفیت‌ها ما می‌توانیم در انتهای سال ۱۴۰۱ از مرز ۶۰۰۰ میلیارد تومان عبور کنیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه زکات برای اولین بار در تاریخ شورای عالی زکات کشور از مرز ۱۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد، ادامه داد: رشد زکات در سه سال گذشته هر ساله تقریبا ۱/۵ تا ۲ برابر بوده است. این تغییر از سال ۱۳۹۷ تاکنون تقریبا رشد ۵ تا ۶ برابری را نشان می‌دهد و این در نوع خود جهش محسوب می‌شود که جای شکر خداوند بزرگ و تشکر ویژه از تمامی دست‌اندرکاران حوزه زکات من جمله نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور دارد.

عسگریان یادآور شد: این افتخار در تاریخ جمهوری اسلامی اگر چه با اهداف ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی فاصله دارد اما در نوع خود پاسخ و لبیک به پیام معظم له است.

رشد ۳۱ درصدی صدقه پرداختی در سال ۹۹ 

وی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط سخت کرونایی و مشکلات عدیده اقتصادی نسبت به زمان مشابه سال قبل ۳۱ درصد بیشتر صدقه پرداخت کرده‌اند، گفت: کمیته امداد امام ره مصمم است با توجه به شرایط امروز جامعه با استفاده از روش‌های نوین و گسترش آن نظیر صدقه پیامکی روزانه و کد دستوری #۸۸۷۷* (USSD)، روش پرداخت صدقه را آسان و در نتیجه میزان سرانه پرداخت صدقه ملت بزرگ ایران را افزایش دهد.

عسگریان ادامه داد: بسیار پرافتخار و غرورآفرین است که به صورت رسمی به ملت بزرگ ایران اسلامی بویژه نمایندگان معزز ولی فقیه استان‌ها و ائمه جمعه سراسر کشور اعلام کنیم که به فضل الهی و با همکاری شما فرهیخته، حکم زکات به عنوان یکی از فرامین بسیار مهم الهی در سال ۱۳۹۹ در سطح مناسبی اقامه شد و از جهش بسیار خوبی برخوردار شد و برای اولین بار از مرز ۱۳۰۰ میلیارد تومان عبور کرد.

وی گفت: افزایش منابع و تعداد مودیان و زیرساخت‌های فراهم شده  نشان دهنده آن است که به واقع ما قادر خواهیم بود تا در سال ۱۴۰۱ رشد جهش گونه و چند برابری داشته باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه با اشاره به اینکه با همت کمیته امداد امام خمینی(ره) تعداد مراکز نیکوکاری در سطح کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ به بیش از ۶۵۰۰ مرکز رسید، افزود: این مراکز در نقاط مختلف شهر و روستا توسط عموم مردم و نیز صنوف مختلف جامعه نظیر مراکز دانشگاهی، حوزوی، مدارس و سایر مراکز تاسیس شده‌اند که به نیازمندان و فقراء خدمات عمومی و تخصصی از جمله ساخت مسکن، اهداء جهیزیه، سبد کالا، خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کند.

به گفته وی، کمیته امداد امام (ره) مصمم است با استفاده از زیرساخت‌های فراهم شده در سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری را تا ۱۰ هزار مرکز افزایش دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده + یک =