کد خبر : 263190
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵
-

تشدید محدودیت‌های کرونایی در ترکیه

تشدید محدودیت‌های کرونایی در ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه از تشدید محدودیت های کرونایی در این کشور به منظور مهار شیوع بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

به گزارش عصرقائم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: از روز پنج شنبه و به منظور مهار موارد فزاینده ابتلا و فوت ناشی از شیوع کروناویروس، تعطیلی سراسری در این کشور آغاز خواهد شد و تا ۱۷ ماه مه ادامه پیدا می کند. بر این اساس مردم ملزم خواهند شد جز در موارد ضروری در خانه بمانند.

آمارهای وزارت بهداشت ترکیه نشان می دهد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۷ هزار و ۳۱۲ مورد جدید ابتلا شناسایی شده و ۳۵۳ بیمار دیگر جان خود را از دست داده اند. میزان شیوع بیماری کووید-۱۹ در ترکیه نسبت به اواسط ماه آوریل کاهش پیدا کرده اما این کشور همچنان جزو کشورهایی با آمار بالای مبتلایان در جهان قرار دارد.

از جمله محدودیتهای جدید این است که تمامی سفرهای بین شهری مستلزم دریافت مجوز رسمی است، تمامی مدارس تعطیل شده و آموزش به صورت آنلاین ادامه پیدا می کند.

همچنین افراد ملزم هستند در خانه بمانند و تنها برای خرید مایحتاج ضروری و دریافت خدمات درمانی اجازه دارند از خانه خارج شوند. همچنین فعالیت برخی مشاغل که خدمات ضروری ارائه می دهند ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: در زمانی که کشورهای اروپایی وارد فاز بازگشایی و رفع محدودیتها شده اند، لازم است که ما به سرعت موارد ابتلا را کاهش دهیم. در غیر این صورت، شاهد خسارتهای اجتناب ناپذیری در بخش های مختلف همچون گردشگری، تجارت و آموزش خواهیم بود.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وی تاکید کرد: این اقدامات در شدیدترین حالت اجرا خواهد شد تا نتیجه مدنظر حاصل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − پنج =