کد خبر : 263021
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۴۵
-

تحقیقات درباره افراط‌گرایی به رده‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا کشید

تحقیقات درباره افراط‌گرایی به رده‌های وزارت امنیت داخلی آمریکا کشید

وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد، این وزارتخانه در مورد تهدید بالقوه افراطگرایی خشونت‌آمیز داخلی درون رده‌های خود تحقیقات خواهد کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری رویترز، آلخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی آمریکا درباره علتی که موجب آغاز این تحقیقات شد، صحبتی نکرد اما به حادثه شش ژانویه در کنگره آمریکا از سوی حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا اشاره داشت. او گفت، آن حادثه تهدید افراطگرایان مستقر در آمریکا را نمایان کرد.

در بیانیه وزارت امنیت داخلی آمریکا آمده است: گروهی از مقام‌های ارشد این نهاد فورا یک بررسی جامع از چگونگی جلوگیری، شناسایی و واکنش به تهدیدهای مربوط به افراط‌گرایی خشونت‌آمیز داخلی در این وزارتخانه را آغاز می‌کنند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اولین طرح بودجه خود که این ماه رونمایی شد، خواستار تامین اعتبار برای بررسی هر شکایتی نسبت به وجود اعتقادات برترپنداری سفید در نهادهای مسوول مهاجران درون وزارت امنیت داخلی کشورش شد.

ارتش آمریکا هم با نگرانی‌هایی بر سر ناسیونالیسم سفید و دیگر افراطگرایی‌ها درون رده‌های خود مواجه است، خصوصا پس از آنکه مشارکت نظامیان کنونی و سابق آمریکایی در شورش شش ژانویه کنگره روشن شد.

آلخاندرو مایورکاس در بیانیه روز دوشنبه خود گفت، افراطگرایی خشونت‌آمیز داخلی “کشنده‌ترین و مداوم‌ترین تهدید مربوط به تروریسم برای وضعیت امروز کشور ماست” و افزود که “اقدامات مرتبط با تنفر و افراطگرایی خشن درون وزارت امنیت داخلی تحمل نخواهد شد.”

افراطگرایی داخلی، تمرکز اصلی تحقیقات‌های مرتبط با حمله به کنگره آمریکا بود و اعضای گروه‌های افراطگر دست راستی نظیر “پسران مغرور” و “حافظان سوگند” در میان کسانی هستند که اکنون در ارتباط با این خشونت با اتهامات فدرال مواجه شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + 14 =