کد خبر : 263013
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۲۵
-

اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به فلسطینی‌ها

اهداف رژیم صهیونیستی از حمله به فلسطینی‌ها

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین با تاکید بر این که مهمترین دلیل اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نزدیک شدن به روز جهانی قدس است، گفت: اسرائیل تلاش می‌کند تا با امنیتی کردن فضا مانع از برگزاری تجمعات و تظاهرات شود از طرفی با این اقدامات در صدد جلوگیری از برگزاری انتخابات در فلسطین است.

به گزارش عصرقائم، مهدی شکیبایی در گفت و گو ، درباره ی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: رژیم صهیونیستی از هم اکنون در حال آماده شدن خود برای سرکوب کردن اعتراضات در کرانه باختری با توجه به اینکه در آستانه روز جهانی قدس قرار داریم ؛ است و از هم اکنون رژیم صهیونیستی با تشدید تدابیر امنیتی و حملا به اماکن فلسطینی ، غزه و قدس در تلاش است تا مانع از اقدامی از سوی فلسطینیان شود.

وی تصریح کرد: شاهد هستیم که هر ساله بیش از ۲۵۰ هزار نفر در روز قدس نماز بر پا می کنند و لذا رژیم صهیونیستی به دنبال امنیتی کردن فضا است تا ارتباط فلسطینیان با دنیای خارج قطع شده و آنها را درگیر مسائل حملات و بمب باران و … کند.

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین بیان کرد: اقدام رژیم صهیونیستی باعث می شود تا تجمعات و تظاهراتی که در کشورهای دیگر نسبت به مساله قدس وجود دارد، تحت تاثیر قرار گیرد. به ویژه این که در سالهای اخیر بعد از نفاقی که متاسفانه برخی علمای سنی نسبت به برگزاری مراسم روزهای جمعه غیر از روز جمعه آخر ماه رمضان انجام دادند شاهد هستیم که بر اساس پیشنهاد امام برای روز جهانی قدس علاوه بر ایران در سایر کشورها از جمله سوریه ، عراق، پاکستان و مالزی و حتی برخی کشورهای اروپایی روز قدس برگزار شده و تظاهراتی از سوی مردم صورت می گیرد.

قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین همچنین یاد آور شد: رژیم صهیونیستی با کمک ترامپ تلاش کرد تا عادی سازی روابط با کشورهای عربی برقرار شود لذا برگزاری مراسم روز قدس در تجمعات می تواند بحث عادی سازی و سازش را تحت الشعاع قرار دهد.

شکیبایی در ادامه اظهار کرد:سابقه رژیم صهیونیستی نشان می دهد که آنها با هر اقدامی که انجام می دهند چندین هدف را با یکدیگر پیگیری می کنند و یکی از مشکلات امروز این رژیم بحران کم نظیرسیاسی است که به وجود آمده و آنها طی دو سال اخیر نتوانستند دولت منسجمی را داشته باشند. در واقع غیر از بحران سیاسی معضلات و بحرانهای دیگری هم گریبان آنها را گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین تا زمانی که این بحران ها و تنش ها در درون رژیم صهیونیستی فروکش نکند خطر بزرگی است که رژیم صهیونیستی از ناحیه کشورهای عربی و اسلامی آن را احساس می کند.

این کارشناس مسائل فلسطین اظهار کرد: با توجه به این که نتانیاهو تلاش می کند پس از برگزاری چهارمین انتخابات دولت ائتلافی را ایجاد کند و آراء بیشتیری از یهودیان را داشته باشد نیازمند بهانه است که بتواند از طریق آن قدرت خودش را اثبات کرده و از طرفی با فشار به طرف فلسطینی آنها را به واکنش وا دارد و از این طریق احزاب و تشکل ها را برای ایجاد دولت ائتلافی دور خودش جمع کند.

وی در ادامه اظهار کرد: برآورد سازمان اطلاعاتی امنیتی رژیم صهیونیستی از انتخاباتی که قرار است در فلسطین ، کرانه باختری و غزه و قدس انجام شود ، این است که با توجه به ضعف جریان سازشکار و عقب رفتی که داشتند این جنبش دیگر اقبال عمومی ندارد و رویکرد مردم به سایر گروههای مقاومت از جمله حماس، و … است. که پیش از این هم سابقه درخشانی در انتخاب های گذشته داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم به گروههای مقاومت فلسطینی اقبال دارند و با ضعف تشکیلات خودگردان و نابودی سازش که توسط ترامپ انجام شد عملا جنبش فتح و تشکیلات خود گردان موقعیت خود را از دست دادند و موجب تقویت جریانهای مقاومت شدند . لذا صهیونیست ها ترس‌شان این است که گروههای مقاومت بتوانند پیروز شوند و به دنبال این هستند که اجازه ندهند انتخابات برگزار شود و اگر هم برگزار شد با تشدید فضای امنیتی اقدام به دستگیری کاندیداهای انقلابی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × 4 =