کد خبر : 262996
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۸:۴۰
-

الاخبار: عباس عملا تصمیم لغو انتخابات فلسطین را گرفته است

الاخبار: عباس عملا تصمیم لغو انتخابات فلسطین را گرفته است

منابع اعلام کردند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عملا تصمیم به لغو انتخابات گرفته و این تصمیم را به طرف‌های اروپایی و مصر و اردن ابلاغ کرده است.

به گزارش عصرقائم، روزنامه الاخبار به نقل از منابعی در جنبش فتح نوشت که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال امتناع رژیم صهیونیستی از برگزاری انتخابات فلسطین در قدس اشغالی، تصمیم به لغو انتخابات گرفته است.

این روزنامه نوشت که عباس به اتحادیه اروپا، اردن و مصر تصمیم خود را ابلاغ کرده است.

به گفته این منابع قرار است تصمیم محمود عباس درباره لغو انتخابات روز پنجشنبه پس از نشست کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین”ساف” اعلام شود.

روزنامه الاخبار همچنین گزارش داد اروپایی‌ها به عباس توصیه کردند که قبل از موضع‌گیری نهایی تا پنجشنبه به آنها مهلت دهد تا اسرائیل را تحت فشار قرار دهند.

از سوی دیگر ، جنبش فلسطینی حماس از به تعویق انداختن انتخابات امتناع کرده و عباس را متهم می‌کند که دلیلش برای لغو انتخابات نه قدس بلکه اوضاع داخلی فتح است که با سه لیست وارد انتخابات شده است.

رهبران گروه‌های فلسطینی روز پنجشنبه نشستی را برگزار می‌کنند. در این نشست درباره تعویق انتخابات فلسطین برای مدت نامحدود یعنی عملاً لغو آن قبل از آغاز مبارزات انتخاباتی نامزدهای شورای قانونگذاری در روز جمعه تصمیم گیری خواهد شد.

در همین راستا، برخی منابع که خواستند نامشان فاش نشود به “عربی الجدید” گفتند تصمیم به تعویق انداختن انتخابات عملا گرفته شده است و این تصمیم در انتظار ابلاغ در حکمی توسط محمود عباس است که در آن هیچ اشاره ای به تاریخ جدید برگزاری انتخابات نشده است.

اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین و کمیته مرکزی جنبش “فتح” از انکار یا تایید این مساله خودداری کردند.

روز جمعه ۳۰ آوریل زمان آغاز مبارزات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین است که قرار است ۲۲ ماه مه آینده برگزار شود.

محمود عباس بارها در جلسات کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش و کمیته مرکزی جنبش “فتح” تأکید کرده که برگزاری انتخابات فلسطین منوط به مشارکت قدس و مردم آن است.

این درحالی است که یک منبع در کمیته مرکزی فتح گفت: تاکنون اسرائیل با برگزاری انتخابات در قدس موافقت نکرده و به تشکیلات خودگردان ابلاغ کرده که در حال حاضر و در شرایط فعلی با برگزاری انتخابات مخالف است و خواستار تاخیر در برگزاری انتخابات شده است.

اخیرا ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین برای به دست آوردن هرگونه تعهد از سوی کشورهای اروپایی جهت فشار بر اسرائیل برای موافقت با برگزاری انتخابات در قدس تور اروپایی را آغاز کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت + سه =