کد خبر : 263012
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۲۰
-

۲۴۰ روز تا مسابقات هندبال قهرمانی آسیا

۲۴۰ روز تا مسابقات هندبال قهرمانی آسیا

در حالی که تنها ۲۴۰ روز تا مسابقات قهرمانی هندبال مردان آسیا بیشتر زمان نمانده هنوز فدراسیون هندبال نتوانسته است سرمربی تیم ملی را جذب کند.

به گزارش عصرقائم، دی ۱۴۰۰ قرار است مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی ایران انجام شود. هندبال ایران با توجه به گرفتن این میزبانی کار سختی در پیش دارد و باید از این امتیاز به خوبی استفاده کند. البته در حالی که حدود ۹ ماه (۲۴۰ روز) تا مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر زمان باقی نمانده و فرصت زیادی برای آماده‌سازی تیم ملی وجود ندارد هنوز تکلیف سرمربی مشخص نیست.

فدراسیون هندبال از اسفند ۹۸ قرار است برای تیم ملی بزرگسالان یک سرمربی درجه یک خارجی استخدام کند اما شیوع کرونا سبب شده تا فدراسیون در جذب سرمربی با مشکلاتی مواجه باشد. به گفته مسئولان فدراسیون حتی آنها با چندین گزینه کارنامه‌دار و کاربلد تا مرز نهایی شدن و امضای قرارداد پیش رفته‌اند اما به دلیل شیوع کرونا، مشکلات خروج از کشور و دلایل دیگر هنوز سرمربی به خدمت گرفته نشده است و فدراسیون در حال مذاکره با گزینه‌های جدیدی است.

ثانیه‌ها در حال از دست رفتن است و فدراسیون باید برای انتخاب سرمربی عجله کند. شاید فدراسیون هندبال به دلیل مشکلات پیش رو به تنهایی نتواند برای جذب سرمربی به نتیجه برسد و باید از دیپلماسی کمیته ملی المپیک و یا حتی ظرفیت سفارتخانه‌ها استفاده شود تا بتوان در این زمان اندک بهترین مربی را استخدام کرد.

هندبال ایران در چند سال اخیر به دلیل تغییرات مدیریتی از تیم‌های اول آسیا فاصله زیادی گرفته است. اکنون با وجود ثبات در فدراسیون، جامعه هندبال منتظر حرکت رو به جلو  این رشته هستند. امید است که فدراسیون با برنامه‌ریزی صحیح و به موقع و با آماده سازی تیم ملی سبب شود این رشته از سکوهای آسیایی بالا رود و بعد از سالها به مسابقات قهرمانی جهان راه یابد.

تیم ملی هندبال ایران آخرین بار در بهمن ۹۸ یعنی حدود یک سال و سه ماه قبل در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد و بعد از آن دیگر در هیچ اردوی تدارکاتی و مسابقه رسمی حاضر نشده است. حال فدراسیون در این فاصله ۲۴۰ روزه تا مسابقات قهرمانی آسیا باید با انتخاب مربی کاربلد، برنامه‌ریزی صحیح برای اردوها و دیدارهای تدارکاتی راه رسیدن به جام جهانی را هموار کند.

البته فدراسیون هندبال تیم ملی امید را با هدف پشتوانه‌سازی و به عنوان مکمل تیم ملی بزرگسالان تشکیل داده و اولین مرحله از اردوها نیز با حضور بازیکنان زیر ۲۳ انجام شده است. قرار است مرحله بعدی نیز با حضور بازیکنان بالای ۲۳ سال انجام شود و ترکیبی از بازیکنان این دو گروه در مرحله سوم به اردو دعوت شوند. تا در نهایت بعد از جذب سرمربی خارجی بازیکنان تیم ملی از میان تیم ملی امید، لژیونرها و بازیکنان بزرگسال داخلی انتخاب و راهی مسابقات قهرمانی آسیا شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − 3 =